Een balise in de tunnel van de Noord/Zuidlijn

SpoorProTV: Waarom moet de Noord/Zuidlijn worden doorgetrokken naar Schiphol?

Al in de jaren negentig werden de eerste plannen gesmeed voor een metrolijn naar Schiphol. Die plannen zijn het destijds niet geworden, maar nu lijkt het dan eindelijk te gebeuren. Rijk, regio en private partners hebben namelijk geld gereserveerd voor het doortrekken van de Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp. Lars Wouters, Projectleider programmalijn ZWASH en senior onderzoeker Arnoud Mouwen van de Vervoerregio Amsterdam geven woensdag in de uitzending van SpoorPro een toelichting op het project.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “SpoorProTV: Waarom moet de Noord/Zuidlijn worden doorgetrokken naar Schiphol?”

Illya Vaes|24.03.22|16:15

“Grappig” hoe die betonlobby werkt: 1,5 miljard om een goede bestaande verbinding te doubleren maar niet enkele (tientallen) miljoenen om bovenleiding aan te leggen op trajecten met halfuurs- en kwartierdiensten in de regio (in Belgie zijn al in de jaren tachtig resterende lijnen met uurdiensten geelektrificeerd).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SpoorProTV: Waarom moet de Noord/Zuidlijn worden doorgetrokken naar Schiphol? | SpoorPro.nl
Een balise in de tunnel van de Noord/Zuidlijn

SpoorProTV: Waarom moet de Noord/Zuidlijn worden doorgetrokken naar Schiphol?

Al in de jaren negentig werden de eerste plannen gesmeed voor een metrolijn naar Schiphol. Die plannen zijn het destijds niet geworden, maar nu lijkt het dan eindelijk te gebeuren. Rijk, regio en private partners hebben namelijk geld gereserveerd voor het doortrekken van de Noord/Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp. Lars Wouters, Projectleider programmalijn ZWASH en senior onderzoeker Arnoud Mouwen van de Vervoerregio Amsterdam geven woensdag in de uitzending van SpoorPro een toelichting op het project.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “SpoorProTV: Waarom moet de Noord/Zuidlijn worden doorgetrokken naar Schiphol?”

Illya Vaes|24.03.22|16:15

“Grappig” hoe die betonlobby werkt: 1,5 miljard om een goede bestaande verbinding te doubleren maar niet enkele (tientallen) miljoenen om bovenleiding aan te leggen op trajecten met halfuurs- en kwartierdiensten in de regio (in Belgie zijn al in de jaren tachtig resterende lijnen met uurdiensten geelektrificeerd).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.