Eurostar en Thalys fuseren

Uitdaging Eurostar en Thalys na fusie: capaciteit terminals in Nederland verhogen

Een nieuw onafhankelijk onderzoek moet uitwijzen of Eurostar/Thalys toch vanuit Amsterdam Centraal kan blijven vertrekken tijdens de verbouwing. Sander van Vliet/OVPro

Deze week onthulde Eurostar Group, waarin Thalys en Eurostar zijn opgenomen, zijn nieuwe merklogo. Daarmee wordt de toekomst van het bedrijf ingeluid, waarin het tegen 2030 dertig miljoen passagiers per jaar wil vervoeren.
 De grootste uitdaging volgens Eurostar Group CEO, Gwendoline Cazenave, is de capaciteit in de Eurostar-terminals op de stations. “We zijn nog niet waar we moeten zijn door de capaciteitsproblemen in de terminals.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is verslaggever, journalist en redacteur voor OVPro.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “Uitdaging Eurostar en Thalys na fusie: capaciteit terminals in Nederland verhogen”

Teko Salverda|25.01.23|17:42

Ik denk dat het logo eerder geïnspireerd is op die van de Étoile du Nord. Maar alles moet blijkbaar in het Engels, zelfs de naam van een trein uit het verleden.

Teko Salverda|25.01.23|22:07

Het logo is ontleend aan de Étoile du Nord, niet aan de North Star. Moest dit nu echt weer in het Engels?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Uitdaging Eurostar en Thalys na fusie: capaciteit terminals in Nederland verhogen | SpoorPro.nl
Eurostar en Thalys fuseren

Uitdaging Eurostar en Thalys na fusie: capaciteit terminals in Nederland verhogen

Een nieuw onafhankelijk onderzoek moet uitwijzen of Eurostar/Thalys toch vanuit Amsterdam Centraal kan blijven vertrekken tijdens de verbouwing. Sander van Vliet/OVPro

Deze week onthulde Eurostar Group, waarin Thalys en Eurostar zijn opgenomen, zijn nieuwe merklogo. Daarmee wordt de toekomst van het bedrijf ingeluid, waarin het tegen 2030 dertig miljoen passagiers per jaar wil vervoeren.
 De grootste uitdaging volgens Eurostar Group CEO, Gwendoline Cazenave, is de capaciteit in de Eurostar-terminals op de stations. “We zijn nog niet waar we moeten zijn door de capaciteitsproblemen in de terminals.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Sander van Vliet

Sander van Vliet is verslaggever, journalist en redacteur voor OVPro.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “Uitdaging Eurostar en Thalys na fusie: capaciteit terminals in Nederland verhogen”

Teko Salverda|25.01.23|17:42

Ik denk dat het logo eerder geïnspireerd is op die van de Étoile du Nord. Maar alles moet blijkbaar in het Engels, zelfs de naam van een trein uit het verleden.

Teko Salverda|25.01.23|22:07

Het logo is ontleend aan de Étoile du Nord, niet aan de North Star. Moest dit nu echt weer in het Engels?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.