Stadler rondt test met ATO af op Zwitsers spoor

Stadler Signalling heeft vorige week een test met Automatische treinbesturing (ATO) afgerond in een Flirt reizigerstrein. De test is uitgevoerd in samenwerking met Schweizerische Südostbahn (SOB) op automatiseringsniveau GoA 2.

Het ATO-systeem van Stadler werkt in combinatie met het European Train Control System (ETCS) L1 Limited Supervision-niveau en werd toegepast op een Stadler FLIRT 3-passagierstrein. Het systeem opereert volgens Stadler Signalling volledig onafhankelijk van het bestaande treinbeveiligingssysteem.

Geslaagd

Volgens de Zwitserse treinbouwer en systeemleverancier is de test volledig geslaagd en werkte alle systemen naar behoren. De ATO-toepassing van Stadler zal volgens het bedrijf, volledig in lijn met de algemene verwachtingen van ATO, zorgen voor een betrouwbaardere dienstregeling en een betere benutting van de capaciteit op het spoor. Daarnaast moet het resulteren een lager energieverbruik en een lagere onderhoudsbehoefte.

De komende periode staat in het teken van het doorvoeren van verdere verbeteringen aan het systeem. Daarvoor zullen extra tests uitgevoerd worden, meldt Stadler.

Lees meer:

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Nick Augusteijn

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Stadler rondt test met ATO af op Zwitsers spoor | SpoorPro.nl

Stadler rondt test met ATO af op Zwitsers spoor

Stadler Signalling heeft vorige week een test met Automatische treinbesturing (ATO) afgerond in een Flirt reizigerstrein. De test is uitgevoerd in samenwerking met Schweizerische Südostbahn (SOB) op automatiseringsniveau GoA 2.

Het ATO-systeem van Stadler werkt in combinatie met het European Train Control System (ETCS) L1 Limited Supervision-niveau en werd toegepast op een Stadler FLIRT 3-passagierstrein. Het systeem opereert volgens Stadler Signalling volledig onafhankelijk van het bestaande treinbeveiligingssysteem.

Geslaagd

Volgens de Zwitserse treinbouwer en systeemleverancier is de test volledig geslaagd en werkte alle systemen naar behoren. De ATO-toepassing van Stadler zal volgens het bedrijf, volledig in lijn met de algemene verwachtingen van ATO, zorgen voor een betrouwbaardere dienstregeling en een betere benutting van de capaciteit op het spoor. Daarnaast moet het resulteren een lager energieverbruik en een lagere onderhoudsbehoefte.

De komende periode staat in het teken van het doorvoeren van verdere verbeteringen aan het systeem. Daarvoor zullen extra tests uitgevoerd worden, meldt Stadler.

Lees meer:

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Nick Augusteijn

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.