ATO-webinar 15 september 2020

‘Traject rondom Schipholtunnel geknipte kandidaat voor ATO’

Automatic Train Operation is een uitkomst voor spoorknelpunten als de Schipholtunnel. Het spoortraject waar de Schipholtunnel deel van uitmaakt is om die reden kansrijk om ATO in de praktijk toe te passen. Nader onderzoek is hiervoor nog wel nodig. Dat zei Karin Hoekstra, Beleidsmedewerker Innovatie bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat dinsdag in het SpoorPro ATO-webinar.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “‘Traject rondom Schipholtunnel geknipte kandidaat voor ATO’”

Pat Rick|18.09.20|12:26

Het traject mag dan wel geschikt zijn voor ATO, maar de treinen niet. Er rijden vele soorten: sprinters, ICs, internationale treinen, HSLs, die men moet aanpassen om voordelen van ATO echt te benutten in de dienstregeling. Het is beter te beginnen op een traject met maar 1 soort materieel. Overigens zou men tzt de sprinters moeten vervangen door metro (met ATO), zodat men deze treinen niet hoeft aan te passen en er meer plaats is voor HSLs en ICs.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Traject rondom Schipholtunnel geknipte kandidaat voor ATO’ | SpoorPro.nl
ATO-webinar 15 september 2020

‘Traject rondom Schipholtunnel geknipte kandidaat voor ATO’

Automatic Train Operation is een uitkomst voor spoorknelpunten als de Schipholtunnel. Het spoortraject waar de Schipholtunnel deel van uitmaakt is om die reden kansrijk om ATO in de praktijk toe te passen. Nader onderzoek is hiervoor nog wel nodig. Dat zei Karin Hoekstra, Beleidsmedewerker Innovatie bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat dinsdag in het SpoorPro ATO-webinar.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “‘Traject rondom Schipholtunnel geknipte kandidaat voor ATO’”

Pat Rick|18.09.20|12:26

Het traject mag dan wel geschikt zijn voor ATO, maar de treinen niet. Er rijden vele soorten: sprinters, ICs, internationale treinen, HSLs, die men moet aanpassen om voordelen van ATO echt te benutten in de dienstregeling. Het is beter te beginnen op een traject met maar 1 soort materieel. Overigens zou men tzt de sprinters moeten vervangen door metro (met ATO), zodat men deze treinen niet hoeft aan te passen en er meer plaats is voor HSLs en ICs.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.