Nokia spoorcommunicatie

UIC publiceert specificaties toekomstig communicatiesysteem spoor

De International Union of Railways (UIC) heeft twee belangrijke specificaties vrijgegeven voor het Future Railway Mobile Communication System (FRMCS). FRMCS moet op termijn het communicatiesysteem GSM-R voor het spoor gaan vervangen en maakt gebruik van 5G. De verwachting is dat het systeem voor snellere en betrouwbaardere communicatie van systemen zoals ERTMS gaat zorgen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Mykola Zasiadko

Mykola Zasiadko is redacteur van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.nl.

1 reactie op “UIC publiceert specificaties toekomstig communicatiesysteem spoor”

Arco Sierts|11.06.20|18:29

Jawel: alweer een ongetwijfeld metersdikke technoburocratische systeemspecificatie van alweer een Nieuw Uiterst Complex Technisch Systeem. Nieuw & nog beter, want met 5G-technologie! Nou, dan moet het wel toppie worden ;-)

Ondertussen omvat een ETCS-packet amper enkele bytes per seconde. Veel wezenlijker is de betrouwbaarheid van overdracht: geen packet mag verdwijnen of vertraagd doorkomen. Dat vereist iets anders, nl parallele communicatieredundantie. Maar ja, dat snapt men niet.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

UIC publiceert specificaties toekomstig communicatiesysteem spoor | SpoorPro.nl
Nokia spoorcommunicatie

UIC publiceert specificaties toekomstig communicatiesysteem spoor

De International Union of Railways (UIC) heeft twee belangrijke specificaties vrijgegeven voor het Future Railway Mobile Communication System (FRMCS). FRMCS moet op termijn het communicatiesysteem GSM-R voor het spoor gaan vervangen en maakt gebruik van 5G. De verwachting is dat het systeem voor snellere en betrouwbaardere communicatie van systemen zoals ERTMS gaat zorgen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Mykola Zasiadko

Mykola Zasiadko is redacteur van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.nl.

1 reactie op “UIC publiceert specificaties toekomstig communicatiesysteem spoor”

Arco Sierts|11.06.20|18:29

Jawel: alweer een ongetwijfeld metersdikke technoburocratische systeemspecificatie van alweer een Nieuw Uiterst Complex Technisch Systeem. Nieuw & nog beter, want met 5G-technologie! Nou, dan moet het wel toppie worden ;-)

Ondertussen omvat een ETCS-packet amper enkele bytes per seconde. Veel wezenlijker is de betrouwbaarheid van overdracht: geen packet mag verdwijnen of vertraagd doorkomen. Dat vereist iets anders, nl parallele communicatieredundantie. Maar ja, dat snapt men niet.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.