VolkerRail digitaliseert inhuurproces met RailApp

VolkerRail heeft als eerste grote spooraannemer besloten om het transactie- en communicatieplatform RailApp bedrijfsbreed te gebruiken om het inleenproces van extern personeel te digitaliseren. Volgens de aannemer is na een testperiode met verschillende afdelingen en een aantal van hun vaste leveranciers gebleken dat er met RailApp grote besparingen te realiseren zijn. 

Die besparingen zitten hem vooral in tijd en het aantal handelingen. In plaats van het rondbellen en mailen voor inhuurkrachten en het in een excelsheet bijhouden wie er wanneer, waar nodig is, biedt de app een real time overzicht van de mensen die bij verschillende partijen beschikbaar zijn. Ook de bevoegdheden worden online direct gecheckt bij het inplannen van de diensten, zodat er geen onbevoegde medewerkers ingepland worden. En nadat het werk gedaan is, worden de digitaal ondertekende e-werkbonnen direct gedeeld meet de betrokken partijen zodat na afloop iedereen over dezelfde digitale informatie beschikt.

Digitalisering

Volgens Raymond van den Hoonaard, manager veiligheidsbureau bij VolkerRail is digitalisering altijd een speerpunt binnen het bedrijf. “Maar bij het inlenen van personeel bij partners praten we over bedrijfs-overschrijdende processen. Met het gebruiksvriendelijke RailApp platform zorgen we dat VolkerRail met haar leveranciers verbonden is. Hiermee bereiken we dat het gehele proces veiliger en efficiënter verloopt.”

“Nadat treinmachinisten, spoorlassers, werkplekbeveiliging, seinwezen en baan de app hebben getest, gaan we nu samen met onze vaste leveranciers verder testen met de processen rondom inhuur van bovenleiding en andere functies”, aldus Van den Hoonaard.

Innovation Award

RailApp is een besloten platform voor de spoorsector waarin bedrijven eigen medewerkers plannen, maar waarbij ook het in- en verhuren van spoorpersoneel veiliger, makkelijker en efficiënter kan tussen opdrachtgevers en hun eigen vaste leveranciers. De communicatie en administratieve afhandeling, van inhuuraanvraag tot en met digitale E-Werkbon, verloopt hierbij volledig transparant en digitaal tussen de betrokken partijen.

Het transactie- en communicatieplatform won in 2019 een RailTech Innovation Award in de categorie spoorgoederenvervoer. RailApp werd volgens oprichter Rico Perdon oorspronkelijk bedacht als inhuurtool voor machinisten, maar op advies van de aannemers kwamen er later ook functies bij voor het inhuren van baanmonteurs en beveiligingsmensen. Op dit moment werken er circa tien mensen bij en voor RailApp. Het klantenbestand telt ruim honderd bedrijven. Daarvan zit het merendeel in Nederland, maar inmiddels ook in België, Duitsland en Oostenrijk.

“Onze focus blijft bij de railsector en we zijn met vrijwel alle spooraannemers in gesprek of hebben al een samenwerking. Voor de komende jaren werken we vooral aan uitbreidingen in deelsectoren waarbij de focus ligt op de aannemers, de spoorgoederenvervoerders, de inhuurbedrijven en de zzp-ers.”

Lees ook:

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

VolkerRail digitaliseert inhuurproces met RailApp | SpoorPro.nl

VolkerRail digitaliseert inhuurproces met RailApp

VolkerRail heeft als eerste grote spooraannemer besloten om het transactie- en communicatieplatform RailApp bedrijfsbreed te gebruiken om het inleenproces van extern personeel te digitaliseren. Volgens de aannemer is na een testperiode met verschillende afdelingen en een aantal van hun vaste leveranciers gebleken dat er met RailApp grote besparingen te realiseren zijn. 

Die besparingen zitten hem vooral in tijd en het aantal handelingen. In plaats van het rondbellen en mailen voor inhuurkrachten en het in een excelsheet bijhouden wie er wanneer, waar nodig is, biedt de app een real time overzicht van de mensen die bij verschillende partijen beschikbaar zijn. Ook de bevoegdheden worden online direct gecheckt bij het inplannen van de diensten, zodat er geen onbevoegde medewerkers ingepland worden. En nadat het werk gedaan is, worden de digitaal ondertekende e-werkbonnen direct gedeeld meet de betrokken partijen zodat na afloop iedereen over dezelfde digitale informatie beschikt.

Digitalisering

Volgens Raymond van den Hoonaard, manager veiligheidsbureau bij VolkerRail is digitalisering altijd een speerpunt binnen het bedrijf. “Maar bij het inlenen van personeel bij partners praten we over bedrijfs-overschrijdende processen. Met het gebruiksvriendelijke RailApp platform zorgen we dat VolkerRail met haar leveranciers verbonden is. Hiermee bereiken we dat het gehele proces veiliger en efficiënter verloopt.”

“Nadat treinmachinisten, spoorlassers, werkplekbeveiliging, seinwezen en baan de app hebben getest, gaan we nu samen met onze vaste leveranciers verder testen met de processen rondom inhuur van bovenleiding en andere functies”, aldus Van den Hoonaard.

Innovation Award

RailApp is een besloten platform voor de spoorsector waarin bedrijven eigen medewerkers plannen, maar waarbij ook het in- en verhuren van spoorpersoneel veiliger, makkelijker en efficiënter kan tussen opdrachtgevers en hun eigen vaste leveranciers. De communicatie en administratieve afhandeling, van inhuuraanvraag tot en met digitale E-Werkbon, verloopt hierbij volledig transparant en digitaal tussen de betrokken partijen.

Het transactie- en communicatieplatform won in 2019 een RailTech Innovation Award in de categorie spoorgoederenvervoer. RailApp werd volgens oprichter Rico Perdon oorspronkelijk bedacht als inhuurtool voor machinisten, maar op advies van de aannemers kwamen er later ook functies bij voor het inhuren van baanmonteurs en beveiligingsmensen. Op dit moment werken er circa tien mensen bij en voor RailApp. Het klantenbestand telt ruim honderd bedrijven. Daarvan zit het merendeel in Nederland, maar inmiddels ook in België, Duitsland en Oostenrijk.

“Onze focus blijft bij de railsector en we zijn met vrijwel alle spooraannemers in gesprek of hebben al een samenwerking. Voor de komende jaren werken we vooral aan uitbreidingen in deelsectoren waarbij de focus ligt op de aannemers, de spoorgoederenvervoerders, de inhuurbedrijven en de zzp-ers.”

Lees ook:

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.