
Burger kan straks meepraten over ‘langs denderende goederentreinen’
Ketelwagens passeren station Oisterwijk, gelegen on de drukke Brabantroute.Jeroen Baldwin / SpoorPro
Na de zomer start het nieuwe Platform Spoorgoederenvervoer. Dit onafhankelijke platform wordt opgericht op verzoek van staatssecretaris Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat. Doel van het platform is om verschillende partijen, waaronder vertegenwoordigers van bewonersorganisaties, bij elkaar te brengen om de verschillende kansen en dilemma’s rond spoorgoederenvervoer te bespreken. Dat meldt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
En het overeenkomstige platform voor “langs jakkerende vrachtwagens” en “langs scheurende dreunbakhardrijders” op de autowegen?
Of is dit weer het zoveelste nauwelijks verholen pro-asfalt en anti-spoor gedrag van het Ministerie, waar onze “onafhankelijke” “waakhonden van de democratische rechtstaat” weer helemaal niets van weten te zeggen?!? (wat maakt dit een vakblad eigenlijk? Vakkundig kunnen knippen en plakken van persberichten?)
Dit heeft te maken met geluid.
En gevaar.
Een goederen trein bestaat uit ongeveer 35 tot 40 wagons.
Waar ook gevaarlijke stoffen bij zitten.
De wielen gaan ijzer op ijzer.
Wat behoorlijk dendert en herrie maakt.
En vooral in de nacht meer overlast veroorzaakt.