Rangeerterrein Kijfhoek Zwijndrecht

ProRail verhoogt tarief voor gebruik Kijfhoek met miljoenen

Foto: Wikimedia Commons

Het tarief voor opstellen en rangeren van losse wagens op Kijfhoek wordt de komende jaren met miljoenen euro’s verhoogd. Dat blijkt uit cijfers van DB Cargo en ProRail. De tarieven komen voort uit de netverklaring 2020.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “ProRail verhoogt tarief voor gebruik Kijfhoek met miljoenen”

Erik Huisman|04.04.19|12:18

Wat zou het toch fijn zijn voor Nederland BV als we gingen samenwerken om (ook) in de toekomst een belangrijke Europeese (transport)vervoerder te zijn, in plaats van elkaar steeds in de wielen te rijden om vervolgens met lekke banden te moeten toezien hoe omliggende landen profiteren van al ons gekissebis.

Henk Angenent|04.04.19|15:17

Is hier eigenlijk geen sprake van misbruik van een monopoliepositie?

kees boer|04.04.19|17:49

Ik deel dit volledig met Erik Huisman en Henk Angenent terwijl ook het goederenvervoer juist per spoor moet worden bevorderd,sta ook eens bij stil wat de Betuwelijn gekost heeft en dat aan capaciteituitbreiding gewerkt wordt richting Oberhausen

Pat Rick|05.04.19|11:23

@all: eens. Maar ProRail is niet erg geinteresseerd in samenwerking of verbetering van de positie van het goederenvervoer. Ze is vooral geinteresseerd in zichzelf, haar zelfstandigheid en reputatie. Daarom zijn reizigers belangrijker en hebben ze zelf radiocommercials waarin ze mensen vertellen dat ze miljarden gaan investeren in het spoor rond Amsterdam. Het is beter dat ProRail een saaie, degelijke organisatie wordt die haar taken op een kostenefficiente manier vervult.

Marc Busio|08.04.19|11:22

Geen reden voor opwinding. Het zal toch nooit iets worden met goederenvervoer per spoor in Nederland: te duur, inefficient en onbetrouwbaar. Bedrijven kiezen veel liever voor vervoer over de weg of het water. Dat bleek maar weer bij de lage waterstanden in de grote rivieren. Het goederenvervoer per spoor heeft daar nauwelijks van weten te profiteren. Bedrijven lieten liever de binnenvaartschepen wat vaker op en neer varen dan hun vracht aan het spoor toe te vertrouwen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail verhoogt tarief voor gebruik Kijfhoek met miljoenen | SpoorPro.nl
Rangeerterrein Kijfhoek Zwijndrecht

ProRail verhoogt tarief voor gebruik Kijfhoek met miljoenen

Foto: Wikimedia Commons

Het tarief voor opstellen en rangeren van losse wagens op Kijfhoek wordt de komende jaren met miljoenen euro’s verhoogd. Dat blijkt uit cijfers van DB Cargo en ProRail. De tarieven komen voort uit de netverklaring 2020.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “ProRail verhoogt tarief voor gebruik Kijfhoek met miljoenen”

Erik Huisman|04.04.19|12:18

Wat zou het toch fijn zijn voor Nederland BV als we gingen samenwerken om (ook) in de toekomst een belangrijke Europeese (transport)vervoerder te zijn, in plaats van elkaar steeds in de wielen te rijden om vervolgens met lekke banden te moeten toezien hoe omliggende landen profiteren van al ons gekissebis.

Henk Angenent|04.04.19|15:17

Is hier eigenlijk geen sprake van misbruik van een monopoliepositie?

kees boer|04.04.19|17:49

Ik deel dit volledig met Erik Huisman en Henk Angenent terwijl ook het goederenvervoer juist per spoor moet worden bevorderd,sta ook eens bij stil wat de Betuwelijn gekost heeft en dat aan capaciteituitbreiding gewerkt wordt richting Oberhausen

Pat Rick|05.04.19|11:23

@all: eens. Maar ProRail is niet erg geinteresseerd in samenwerking of verbetering van de positie van het goederenvervoer. Ze is vooral geinteresseerd in zichzelf, haar zelfstandigheid en reputatie. Daarom zijn reizigers belangrijker en hebben ze zelf radiocommercials waarin ze mensen vertellen dat ze miljarden gaan investeren in het spoor rond Amsterdam. Het is beter dat ProRail een saaie, degelijke organisatie wordt die haar taken op een kostenefficiente manier vervult.

Marc Busio|08.04.19|11:22

Geen reden voor opwinding. Het zal toch nooit iets worden met goederenvervoer per spoor in Nederland: te duur, inefficient en onbetrouwbaar. Bedrijven kiezen veel liever voor vervoer over de weg of het water. Dat bleek maar weer bij de lage waterstanden in de grote rivieren. Het goederenvervoer per spoor heeft daar nauwelijks van weten te profiteren. Bedrijven lieten liever de binnenvaartschepen wat vaker op en neer varen dan hun vracht aan het spoor toe te vertrouwen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.