Omvang spoorgoederenvervoer lijkt niet verder te dalen in 2018

Het gebruik van de Betuweroute is dit jaar afgenomen vergeleken met vorig jaar. Het aandeel van de grensovergang Zevenaar – Emmerich in het grensoverschrijdend spoorgoederenvervoer tussen Nederland en Duitsland is over de eerste drie kwartalen van 2018 gedaald naar gemiddeld 46 procent. In 2017 ging het nog om 57 procent. De daling in de omvang van het totale spoorgoederenvervoer lijkt in 2018 tot stilstand gekomen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Omvang spoorgoederenvervoer lijkt niet verder te dalen in 2018 | SpoorPro.nl

Omvang spoorgoederenvervoer lijkt niet verder te dalen in 2018

Het gebruik van de Betuweroute is dit jaar afgenomen vergeleken met vorig jaar. Het aandeel van de grensovergang Zevenaar – Emmerich in het grensoverschrijdend spoorgoederenvervoer tussen Nederland en Duitsland is over de eerste drie kwartalen van 2018 gedaald naar gemiddeld 46 procent. In 2017 ging het nog om 57 procent. De daling in de omvang van het totale spoorgoederenvervoer lijkt in 2018 tot stilstand gekomen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.