Vervoerders gaan betalen per minuut voor ‘parkeren’ treinen vanaf 2020

De Netverklaring 2020 is gepubliceerd. Behalve een nieuwe berekeningsmethode voor de vergoeding van het gebruik van het spoor bevat de nieuwe netverklaring die ProRail heeft vastgesteld nog meer noviteiten: een nieuw ‘parkeertarief’ voor het opstellen van treinen op rangeerterreinen en de introductie van een nieuwe dienst die energieverbruik inzichtelijk maakt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

2 reacties op “Vervoerders gaan betalen per minuut voor ‘parkeren’ treinen vanaf 2020”

Nico Turfkruier|13.12.18|14:08

Volgens mij zal dit 1 op 1 worden doorberekend aan de klant, die dan kan gaan zeuren naar NS over de prijsverhoging. Die regelrecht voortvloeid uit maatregel vanuit de regering.
Mijn uitleg naar familie vrienden en kennissen over prijsverhoging bij trein vervoer zal dan ook zijn, dat we hebben gekregen wat we hebben gekozen.

Guus Bergé|15.12.18|09:28

Hopelijk geeft dat minder overlast op de rangeerterreinen op spoorweg emplacementen in het centrum van de stad, goederentreinen die heel lang gestationeerd staan en daardoor minder plaats geven aan doorgaande goederentreinen die dan weer lang op een sein groen moeten wachten en dit gaat gepaard met ronkende diesellocs en veel fijnstof

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vervoerders gaan betalen per minuut voor ‘parkeren’ treinen vanaf 2020 | SpoorPro.nl

Vervoerders gaan betalen per minuut voor ‘parkeren’ treinen vanaf 2020

De Netverklaring 2020 is gepubliceerd. Behalve een nieuwe berekeningsmethode voor de vergoeding van het gebruik van het spoor bevat de nieuwe netverklaring die ProRail heeft vastgesteld nog meer noviteiten: een nieuw ‘parkeertarief’ voor het opstellen van treinen op rangeerterreinen en de introductie van een nieuwe dienst die energieverbruik inzichtelijk maakt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

2 reacties op “Vervoerders gaan betalen per minuut voor ‘parkeren’ treinen vanaf 2020”

Nico Turfkruier|13.12.18|14:08

Volgens mij zal dit 1 op 1 worden doorberekend aan de klant, die dan kan gaan zeuren naar NS over de prijsverhoging. Die regelrecht voortvloeid uit maatregel vanuit de regering.
Mijn uitleg naar familie vrienden en kennissen over prijsverhoging bij trein vervoer zal dan ook zijn, dat we hebben gekregen wat we hebben gekozen.

Guus Bergé|15.12.18|09:28

Hopelijk geeft dat minder overlast op de rangeerterreinen op spoorweg emplacementen in het centrum van de stad, goederentreinen die heel lang gestationeerd staan en daardoor minder plaats geven aan doorgaande goederentreinen die dan weer lang op een sein groen moeten wachten en dit gaat gepaard met ronkende diesellocs en veel fijnstof

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.