Voormalig KNV-directeur Ad Toet

‘Nationale belangen bedreigen modernisering richtlijn gecombineerd transport’

Europese lidstaten grijpen op dit moment de modernisering van een Europese richtlijn voor gecombineerd transport aan om hun nationale belangen voorop te stellen. Dit zal ten koste gaan van het internationaal spoorgoederenvervoer. Daarvoor waarschuwt Ad Toet, projectleider van het Europese ELETA-programma en voormalig directeur van Koninklijk Nederlands Vervoer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “‘Nationale belangen bedreigen modernisering richtlijn gecombineerd transport’”

Pat Rick|21.11.18|12:34

Richtlijnen moeten ook rekening houden met de burgers. Voordelen van gecombineerd vervoer komen vooral bij de vervoerders terecht en uiteindelijk bij aandeelhouders. Terwijl werknemers in rijke landen worden vervangen door goedkope krachten. Zij moeten ook een voordeel hieruit krijgen (door het vrijgeven van vervoer zijn veel NL-se chauffeurs vervangen door Oost-Europese, vaak in dienst van NL-se vervoerders. Dit mag zich niet herhalen). Ik wil best meer betalen, als het vervoer eerlijk gebeurt

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Nationale belangen bedreigen modernisering richtlijn gecombineerd transport’ | SpoorPro.nl
Voormalig KNV-directeur Ad Toet

‘Nationale belangen bedreigen modernisering richtlijn gecombineerd transport’

Europese lidstaten grijpen op dit moment de modernisering van een Europese richtlijn voor gecombineerd transport aan om hun nationale belangen voorop te stellen. Dit zal ten koste gaan van het internationaal spoorgoederenvervoer. Daarvoor waarschuwt Ad Toet, projectleider van het Europese ELETA-programma en voormalig directeur van Koninklijk Nederlands Vervoer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “‘Nationale belangen bedreigen modernisering richtlijn gecombineerd transport’”

Pat Rick|21.11.18|12:34

Richtlijnen moeten ook rekening houden met de burgers. Voordelen van gecombineerd vervoer komen vooral bij de vervoerders terecht en uiteindelijk bij aandeelhouders. Terwijl werknemers in rijke landen worden vervangen door goedkope krachten. Zij moeten ook een voordeel hieruit krijgen (door het vrijgeven van vervoer zijn veel NL-se chauffeurs vervangen door Oost-Europese, vaak in dienst van NL-se vervoerders. Dit mag zich niet herhalen). Ik wil best meer betalen, als het vervoer eerlijk gebeurt

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.