Een containertrein, bron: Getty Images / Istockphoto

Onderzoek naar effecten Nieuwe Zijderoute voor Nederland

Bron: Getty Images / Istockphoto

Panteia voert op dit moment in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat onderzoek uit naar de effecten voor Nederland van het Chinese One Belt, One Road (OBOR) initiatief, ook bekend als de Nieuwe Zijderoute. Donderdag komen de Poolse en Wit-Russische vice-ministers van Transport op bezoek bij Panteia. Zij zullen de Poolse en Wit-Russische visies op de mogelijkheden van de Nieuwe Zijderoute presenteren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Onderzoek naar effecten Nieuwe Zijderoute voor Nederland”

Cornelius Koelewijn|10.02.18|14:19

Enerzijds kan de Zijderoute tot minder vervoer per schip naar Rotterdam leiden. Als het relatief snel per trein naar Midden-Europa en Duitsland kan, waarom dan nog eerst per schip van China naar Rotterdam en daar op de trein? Anderzijds kan het extra vervoer opleveren van Rotterdam naar bijvoorbeeld het VK en de VS. In de VS noemt men dit het “land bridge concept”. Containers komen aan in LA of Seattle, gaan per trein naar de Oostkust en daar verder naar bijvoorbeeld Europa.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onderzoek naar effecten Nieuwe Zijderoute voor Nederland | SpoorPro.nl
Een containertrein, bron: Getty Images / Istockphoto

Onderzoek naar effecten Nieuwe Zijderoute voor Nederland

Bron: Getty Images / Istockphoto

Panteia voert op dit moment in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat onderzoek uit naar de effecten voor Nederland van het Chinese One Belt, One Road (OBOR) initiatief, ook bekend als de Nieuwe Zijderoute. Donderdag komen de Poolse en Wit-Russische vice-ministers van Transport op bezoek bij Panteia. Zij zullen de Poolse en Wit-Russische visies op de mogelijkheden van de Nieuwe Zijderoute presenteren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Onderzoek naar effecten Nieuwe Zijderoute voor Nederland”

Cornelius Koelewijn|10.02.18|14:19

Enerzijds kan de Zijderoute tot minder vervoer per schip naar Rotterdam leiden. Als het relatief snel per trein naar Midden-Europa en Duitsland kan, waarom dan nog eerst per schip van China naar Rotterdam en daar op de trein? Anderzijds kan het extra vervoer opleveren van Rotterdam naar bijvoorbeeld het VK en de VS. In de VS noemt men dit het “land bridge concept”. Containers komen aan in LA of Seattle, gaan per trein naar de Oostkust en daar verder naar bijvoorbeeld Europa.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.