Lelystad-Dronten

Flevolijn negentien dagen lang spoor bijster qua treinverkeer

Een NS 2614 op de Hanzelijn tussen Lelystad en Dronten. Jan Derk Remmers / Wikimedia Commons

Spoorwerkzaamheden zorgen ervoor dat vanaf aanstaande zaterdag tot en met 3 september weinig tot geen treinverkeer mogelijk is op de Flevolijn. Dat is de lijn die het Flevolandse Lelystad doet verbinden met Weesp, gemeente Amsterdam. Reizigers moeten in die periode rekening houden met dertig minuten extra reistijd. Rondom het weekend dat Lowlands plaatsvindt, rijden de treinen wel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen:

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

7 reacties op “Flevolijn negentien dagen lang spoor bijster qua treinverkeer”

A C F Sierts|08.08.23|23:12

Rijdt er ooit nog wel eens een trein normaal in dit land ? Is klantmarteling een concessie-eis geworden? Want wat is dit nou weer voor bizarre waanzin ?? Omdat er later hoogspanningskabels tussen Lelystad en Dronten vervangen moeten worden (nb: waarom is dit al niet veel eerder gedaan, toen de trein maandenlang niet konden rijden??) kunnen nu de treinen tientallen kilometers verderop NEGENTIEN DAGEN niet rijden ??? En verderop nog een keer ??? Hebben ze complete kortsluiting in hun hoofd ????

Rob de Jeu|09.08.23|09:54

Geen treinen tussen Weesp en Almere Oostvaarders heeft inderdaad natuurlijk niets te maken met de te vervangen beschadigde TenneT hoogspanningskabel tussen Lelystad en Dronten.

Kenneth Steffers|09.08.23|10:59

@ Rob de Jeu: Jawel, staat ook in de tweede alinea van het artikel.

Rob de Jeu|09.08.23|15:26

@Kenneth Steffers, dat lees ik maar kan toch nooit kloppen.

Pat Rick|10.08.23|10:50

@A C F Sierts: ProRail is ontkoppeld van de eindklant (reiziger) en voelt geen centje pijn, want NS mag dit uitleggen aan hun klanten. ProRail optimaliseert voor zichzelf, wat Besloten Vennootschappen bijna altijd doen. Dit is dus een systeemfout, wat gecorrigeerd moet worden door een cultuurverandering bij ProRail, dat meer als een drinkwaterbedrijf moet worden (hoge kwaliteit + lage kosten door technische kennis bij ProRail). Nieuwe KPIs moeten (meer) gericht zijn op de reiziger (eindklant)

Jan-Willem van der Linden|03.09.23|12:55

Blahblah ga zelf maar alle schoolvakanties en alle weekenden aan spoor dan…
Wel lopen klagen maar zelf niets doen….typisch Nederlands….sorry moest ff gezegd worden

A C F Sierts|10.10.23|20:11

@JW vd Linden : ik werk al vele jaren op zaterdagen en tijdens vakanties. En in mb Alstom-tijd ook nachtelijke inbedrijfsstellingen én storingsdiensten. Dus ja, ik heb wel enig recht van spreken. En we weten allebei dat dit werk gewoon goed betaalt. Geen reden tot klagen dus, en als je het niet meer kunt of wilt, dan doe je het niet meer. Goeie technici kunnen overal aan de bak voor goed geld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Flevolijn negentien dagen lang spoor bijster qua treinverkeer | SpoorPro.nl
Lelystad-Dronten

Flevolijn negentien dagen lang spoor bijster qua treinverkeer

Een NS 2614 op de Hanzelijn tussen Lelystad en Dronten. Jan Derk Remmers / Wikimedia Commons

Spoorwerkzaamheden zorgen ervoor dat vanaf aanstaande zaterdag tot en met 3 september weinig tot geen treinverkeer mogelijk is op de Flevolijn. Dat is de lijn die het Flevolandse Lelystad doet verbinden met Weesp, gemeente Amsterdam. Reizigers moeten in die periode rekening houden met dertig minuten extra reistijd. Rondom het weekend dat Lowlands plaatsvindt, rijden de treinen wel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen:

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

7 reacties op “Flevolijn negentien dagen lang spoor bijster qua treinverkeer”

A C F Sierts|08.08.23|23:12

Rijdt er ooit nog wel eens een trein normaal in dit land ? Is klantmarteling een concessie-eis geworden? Want wat is dit nou weer voor bizarre waanzin ?? Omdat er later hoogspanningskabels tussen Lelystad en Dronten vervangen moeten worden (nb: waarom is dit al niet veel eerder gedaan, toen de trein maandenlang niet konden rijden??) kunnen nu de treinen tientallen kilometers verderop NEGENTIEN DAGEN niet rijden ??? En verderop nog een keer ??? Hebben ze complete kortsluiting in hun hoofd ????

Rob de Jeu|09.08.23|09:54

Geen treinen tussen Weesp en Almere Oostvaarders heeft inderdaad natuurlijk niets te maken met de te vervangen beschadigde TenneT hoogspanningskabel tussen Lelystad en Dronten.

Kenneth Steffers|09.08.23|10:59

@ Rob de Jeu: Jawel, staat ook in de tweede alinea van het artikel.

Rob de Jeu|09.08.23|15:26

@Kenneth Steffers, dat lees ik maar kan toch nooit kloppen.

Pat Rick|10.08.23|10:50

@A C F Sierts: ProRail is ontkoppeld van de eindklant (reiziger) en voelt geen centje pijn, want NS mag dit uitleggen aan hun klanten. ProRail optimaliseert voor zichzelf, wat Besloten Vennootschappen bijna altijd doen. Dit is dus een systeemfout, wat gecorrigeerd moet worden door een cultuurverandering bij ProRail, dat meer als een drinkwaterbedrijf moet worden (hoge kwaliteit + lage kosten door technische kennis bij ProRail). Nieuwe KPIs moeten (meer) gericht zijn op de reiziger (eindklant)

Jan-Willem van der Linden|03.09.23|12:55

Blahblah ga zelf maar alle schoolvakanties en alle weekenden aan spoor dan…
Wel lopen klagen maar zelf niets doen….typisch Nederlands….sorry moest ff gezegd worden

A C F Sierts|10.10.23|20:11

@JW vd Linden : ik werk al vele jaren op zaterdagen en tijdens vakanties. En in mb Alstom-tijd ook nachtelijke inbedrijfsstellingen én storingsdiensten. Dus ja, ik heb wel enig recht van spreken. En we weten allebei dat dit werk gewoon goed betaalt. Geen reden tot klagen dus, en als je het niet meer kunt of wilt, dan doe je het niet meer. Goeie technici kunnen overal aan de bak voor goed geld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.