’s-Hertogenbosch

MIRT-onderzoek gestart miljoenentransformatie stationsknoop Den Bosch

Het station en het stationsgebied van ’s-Hertogenbosch gaat de komende jaren op de schop. Michielverbeek / Wikimedia Commons

Het stationsgebied in Den Bosch gaat op de schop. Daarbij wordt ook het huidige station ’s-Hertogenbosch, dat dateert uit 1998, verbouwd. De verbouwing is nodig omdat de capaciteit van het station en stationsgebied moet worden verhoogd. Op dit moment wordt er een MIRT-verkenning uitgevoerd. Met de totale transformatie is naar verluidt een bedrag van 190 miljoen euro gemoeid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

MIRT-onderzoek gestart miljoenentransformatie stationsknoop Den Bosch | SpoorPro.nl
’s-Hertogenbosch

MIRT-onderzoek gestart miljoenentransformatie stationsknoop Den Bosch

Het station en het stationsgebied van ’s-Hertogenbosch gaat de komende jaren op de schop. Michielverbeek / Wikimedia Commons

Het stationsgebied in Den Bosch gaat op de schop. Daarbij wordt ook het huidige station ’s-Hertogenbosch, dat dateert uit 1998, verbouwd. De verbouwing is nodig omdat de capaciteit van het station en stationsgebied moet worden verhoogd. Op dit moment wordt er een MIRT-verkenning uitgevoerd. Met de totale transformatie is naar verluidt een bedrag van 190 miljoen euro gemoeid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.