
Arriva verwacht ‘over enkele weken’ weer door te kunnen rijden naar Aken
Arriva verwacht dat de trein vanuit Maastricht “over enkele weken” weer doorrijdt naar Aken. Volgens een woordvoerder wordt momenteel de “complexe puzzel” gelegd met een vergunningsaanvraag voor een spoorwijziging op het Duitse station. Deze perronwijziging is nodig omdat het communicatiesysteem van de Flirt 3C-treinen van Arriva wordt verstoord door problemen met de balise (baken) wanneer het station van Aken wordt binnengereden, omdat daar automatisch de treinbeïnvloeding (LZB) wordt ingeschakeld.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Het is de hoogste tijd dat de Staatssecretaris in samenspraak met de EU klip & klaar opheldering verschaft over deze kwestie. Want ERTMS was toch allereerst & bovenal bedoeld om het grensoverschrijdende treinverkeer te vergemakkelijken. Hoe kunnen dit soort idiote dingen dan toch gebeuren? Waar komt de fout vandaan, wie heeft de fout gemaakt, wie is verantwoordelijk, hoe gaat herhaling voorkomen worden, wat doen Ministerie en ERA, en wie gaat de ontstane (meer)kosten vergoeden ?
´Arriva verwacht over enkele weken weer door te kunnen rijden naar Aken´: We zijn inmiddels een maand verder……………..