Geluidsscherm Zoetermeer

Plaatsing geluidsscherm Zoetermeer moet overlast HSL beperken

In Zoetermeer gaan op maandag 9 mei de voorbereidingen van start voor de plaatsing van een nieuw geluidsscherm. Het geluidsscherm moet de geluidsoverlast van de hogesnelheidslijn (HSL) beperken tot een minimum. De werkzaamheden duren tot donderdagochtend 12 mei.

ProRail meldt dat de aannemers dag en nacht zullen doorwerken om de duur van de werkzaamheden zo kort mogelijk te houden. Overdag zullen vooral voorbereidende werkzaamheden zoals het inrichten van het werkterrein en de aanvoer materialen plaatsvinden. Het meeste werk wordt echter ’s nachts uitgevoerd, omdat er dan geen treinen rijden over de HSL en de spanning van de bovenleiding kan.

Geluidsoverlast beperken

Het nieuwe scherm heeft een lengte van 400 meter en is vier meter hoog. Het scherm komt ten noorden van het al bestaande scherm te staan. Met de installatie van het geluidsscherm wordt volgens ProRail de geluidsoverlast door treinen verder beperkt. Als de voorbereidingswerkzaamheden volgens planning verlopen, wordt het nieuwe scherm begin 2023 opgeleverd.

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is de opdrachtgever van de geluidsmaatregelen. BAM Infra voert de geluidsbeperkende maatregelen uit in opdracht van Infraspeed Maintenance, de operationele beheerder van de HSL.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Plaatsing geluidsscherm Zoetermeer moet overlast HSL beperken | SpoorPro.nl
Geluidsscherm Zoetermeer

Plaatsing geluidsscherm Zoetermeer moet overlast HSL beperken

In Zoetermeer gaan op maandag 9 mei de voorbereidingen van start voor de plaatsing van een nieuw geluidsscherm. Het geluidsscherm moet de geluidsoverlast van de hogesnelheidslijn (HSL) beperken tot een minimum. De werkzaamheden duren tot donderdagochtend 12 mei.

ProRail meldt dat de aannemers dag en nacht zullen doorwerken om de duur van de werkzaamheden zo kort mogelijk te houden. Overdag zullen vooral voorbereidende werkzaamheden zoals het inrichten van het werkterrein en de aanvoer materialen plaatsvinden. Het meeste werk wordt echter ’s nachts uitgevoerd, omdat er dan geen treinen rijden over de HSL en de spanning van de bovenleiding kan.

Geluidsoverlast beperken

Het nieuwe scherm heeft een lengte van 400 meter en is vier meter hoog. Het scherm komt ten noorden van het al bestaande scherm te staan. Met de installatie van het geluidsscherm wordt volgens ProRail de geluidsoverlast door treinen verder beperkt. Als de voorbereidingswerkzaamheden volgens planning verlopen, wordt het nieuwe scherm begin 2023 opgeleverd.

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is de opdrachtgever van de geluidsmaatregelen. BAM Infra voert de geluidsbeperkende maatregelen uit in opdracht van Infraspeed Maintenance, de operationele beheerder van de HSL.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.