FNV Spoor: nieuwe communicatiewijze onveilig voor wisselwachters
Er is een conflict gerezen tussen NS en FNV Spoor over de inzet van wisselwachters op station Utrecht Centraal. De nieuwe manier van communiceren die onlangs is ingevoerd leidt volgens de vakbond tot gevaarlijke situaties voor machinisten. Dat geldt in het bijzonder op het emplacement in Utrecht, waar nog wissels bestaan die handmatig omgezet moeten worden tijdens het rangeren.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Wat een bullshitverhaal. Om te beginnen dat in-uitstapverhaal. Dat slaat echt werkelijk nergens op. Kijk maar eens hoe vaak een machinist vanuit de ballast moet instappen. En dan vooral een goederenmachinist. Nog even afgezien van het feit dat het al 150 jaar gebeurde. Tweede: onveilig ? trein komt er aan rijden, stopt voor het wissel en vertelt vanuit de deuropening aan de wisselwachter waar hij heen moet. Vroeger deed de rangeerder dat. Werkte altijd perfect.