spooronderdoorgang Diemen

‘Spooronderdoorgang in Diemen is niet te steil’

Een art-impression van de spooronderdoorgang in Diemen. ProRail/Mobilis-Hegeman

Spoorbeheerder ProRail is niet van plan om iets te doen aan de klachten die er zijn gerezen in Diemen. De VVD stelde in de gemeenteraad aan de orde dat veel inwoners de spooronderdoorgang die in de plaats is gekomen van de gevaarlijke overweg aan de Ouddiemerlaan. ProRail is niet van plan om aanpassingen door te voeren. “De onderdoorgang voldoet aan alle normen”, zegt de spoorbeheerder, die het gebruik van de onderdoorgang een kwestie van gewenning vindt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “‘Spooronderdoorgang in Diemen is niet te steil’”

A C F Sierts|24.04.23|17:27

Bij ProRail en overheid heeft de klant *NOOIT* gelijk. Bij ProRail, civielers en ambtenarij telt slechts 1 ding: de Technische Norm. Als aan de T.N. voldaan is, is de kous af. De helling is niet te steil, er is “Uitvoerig Overlegd” met ‘De Overlegorganen’, de tunnel is mooi, punt uit, doei, deur dicht = einde ‘discussie’.

Pas als ‘de politiek’ fors in beweging komt, kan er heeeel misschien iets veranderen…

Dit rare verschijnsel noem ik al heel lang ’technoburocratisch systeemautisme’.

A C F Sierts|25.04.23|13:55

Bij professionele ontwerpkritiek hoort óók constructieve oplossingen aandragen. Bij deze.
Ik denk zelf dat er qua ontwerp veel te winnen valt door vaker óók het spoor op een slimme manier een stukje te verhogen. Niet meteen één niveau, maar wat bescheidener, ergens tussen een halve en 1,5 meter of zo iets. Het leuke is dat dit nabij stations ook energiebesparing resp gratis tractie-energie oplevert, dus het biedt ook jaarlijkse baten.
Deze variant had ik al ‘es bedacht voor o.m. Wolfheze.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Spooronderdoorgang in Diemen is niet te steil’ | SpoorPro.nl
spooronderdoorgang Diemen

‘Spooronderdoorgang in Diemen is niet te steil’

Een art-impression van de spooronderdoorgang in Diemen. ProRail/Mobilis-Hegeman

Spoorbeheerder ProRail is niet van plan om iets te doen aan de klachten die er zijn gerezen in Diemen. De VVD stelde in de gemeenteraad aan de orde dat veel inwoners de spooronderdoorgang die in de plaats is gekomen van de gevaarlijke overweg aan de Ouddiemerlaan. ProRail is niet van plan om aanpassingen door te voeren. “De onderdoorgang voldoet aan alle normen”, zegt de spoorbeheerder, die het gebruik van de onderdoorgang een kwestie van gewenning vindt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “‘Spooronderdoorgang in Diemen is niet te steil’”

A C F Sierts|24.04.23|17:27

Bij ProRail en overheid heeft de klant *NOOIT* gelijk. Bij ProRail, civielers en ambtenarij telt slechts 1 ding: de Technische Norm. Als aan de T.N. voldaan is, is de kous af. De helling is niet te steil, er is “Uitvoerig Overlegd” met ‘De Overlegorganen’, de tunnel is mooi, punt uit, doei, deur dicht = einde ‘discussie’.

Pas als ‘de politiek’ fors in beweging komt, kan er heeeel misschien iets veranderen…

Dit rare verschijnsel noem ik al heel lang ’technoburocratisch systeemautisme’.

A C F Sierts|25.04.23|13:55

Bij professionele ontwerpkritiek hoort óók constructieve oplossingen aandragen. Bij deze.
Ik denk zelf dat er qua ontwerp veel te winnen valt door vaker óók het spoor op een slimme manier een stukje te verhogen. Niet meteen één niveau, maar wat bescheidener, ergens tussen een halve en 1,5 meter of zo iets. Het leuke is dat dit nabij stations ook energiebesparing resp gratis tractie-energie oplevert, dus het biedt ook jaarlijkse baten.
Deze variant had ik al ‘es bedacht voor o.m. Wolfheze.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.