Jari Klomp van Sweco

SVO-rail komt met volgende editie van ERTMS-cursus

SVO-rail organiseert op 16 maart de volgende editie van de cursus ERTMS voor opdrachtgevers en adviseurs. Ook bij deze cursus laat het spoorbedrijf op het station van Baarn een Vectron BR193-locomotief van SBB voorrijden, waarmee de cursisten onder leiding van een machinist kunnen oefenen door er zelf mee te rijden. Op deze dag komt ook de theorie aan bod.

De cursus wordt opnieuw gegeven door treinbeveiligingsspecialist Jari Klomp. Hij stoomt spoorprofessionals klaar om in de toekomst met ERTMS te gaan werken.

Vervangingsoperatie

In Nederland gaat ERTMS op termijn het huidige spoorbeveiligingssysteem ATB stapsgewijs vervangen. Het systeem wordt ingebouwd in treinen en in de spoorinfrastructuur en op enkele baanvakken wordt al onder ERTMS gereden.

Voor professionals in de railsector betekent de invoering van ERTMS dat er op een andere manier aan spoorse projecten moet worden gewerkt. Dat vereist in ieder geval een basiskennis van het systeem, waar SVO-rail een bijdrage aan wil leveren.

SVO-rail vroeg Klomp, die werkzaam is bij ingenieursbureau Sweco, een praktische, interactieve en persoonlijke training te ontwikkelen die in kleine groepen kan worden gegeven. Klomp is expert op het gebied van zowel conventionele treinbeveiligingstechnieken als ERTMS. Hij is bevoegd om ontwerpproducten, testprogramma’s en benodigde onttrekkingen goed te keuren.

Meer informatie over de cursus op 16 maart is te vinden op www.svo-rail.nl/trainingen.

Lees ook:

Training ERTMS in Baarn: naast theorie ook een ritje in Vectron BR193

Onderwerpen: ,

SVO Rail

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SVO-rail komt met volgende editie van ERTMS-cursus | SpoorPro.nl
Jari Klomp van Sweco

SVO-rail komt met volgende editie van ERTMS-cursus

SVO-rail organiseert op 16 maart de volgende editie van de cursus ERTMS voor opdrachtgevers en adviseurs. Ook bij deze cursus laat het spoorbedrijf op het station van Baarn een Vectron BR193-locomotief van SBB voorrijden, waarmee de cursisten onder leiding van een machinist kunnen oefenen door er zelf mee te rijden. Op deze dag komt ook de theorie aan bod.

De cursus wordt opnieuw gegeven door treinbeveiligingsspecialist Jari Klomp. Hij stoomt spoorprofessionals klaar om in de toekomst met ERTMS te gaan werken.

Vervangingsoperatie

In Nederland gaat ERTMS op termijn het huidige spoorbeveiligingssysteem ATB stapsgewijs vervangen. Het systeem wordt ingebouwd in treinen en in de spoorinfrastructuur en op enkele baanvakken wordt al onder ERTMS gereden.

Voor professionals in de railsector betekent de invoering van ERTMS dat er op een andere manier aan spoorse projecten moet worden gewerkt. Dat vereist in ieder geval een basiskennis van het systeem, waar SVO-rail een bijdrage aan wil leveren.

SVO-rail vroeg Klomp, die werkzaam is bij ingenieursbureau Sweco, een praktische, interactieve en persoonlijke training te ontwikkelen die in kleine groepen kan worden gegeven. Klomp is expert op het gebied van zowel conventionele treinbeveiligingstechnieken als ERTMS. Hij is bevoegd om ontwerpproducten, testprogramma’s en benodigde onttrekkingen goed te keuren.

Meer informatie over de cursus op 16 maart is te vinden op www.svo-rail.nl/trainingen.

Lees ook:

Training ERTMS in Baarn: naast theorie ook een ritje in Vectron BR193

Onderwerpen: ,

SVO Rail

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.