De WINK-trein van Arriva, foto: De Vries Media

ACM: Arriva mag drie treindiensten op hoofdrailnet rijden

De Vries Media

Arriva mag van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) vanaf 2023 drie nieuwe treindiensten op het hoofdrailnet gaan rijden. Het gaat om twee nachttreinen die eens per week tussen Groningen en Schiphol en tussen Maastricht en Schiphol rijden. Een dienst rijdt vijfmaal per dag tussen Apeldoorn en Amersfoort. Het gaat om de eerste opentoegangsdiensten voor het spoor in Nederland.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “ACM: Arriva mag drie treindiensten op hoofdrailnet rijden”

Loek van der Heide|16.09.21|13:35

Het is te wensen, dat er ook nachttreinen gaan rijden tussen Schiphol-ASD ‘Sloterdijk’ Hanze/Lelyroute-Zwll-lWd en Harlingennn Haven // Hlg’haven’-LWD-Groningen-Bremen nr Scandinavië/ St Petersburg….. Ik baseer mij op SW-Plannen uit 1845 door de Ing. Tarte en Du Portail “Chemin du fer a la mer du nord'(…) a Utrecht; a Harlingue a Bréme a St. Petersburg… Harlingen naast Amsterdam als schakel tussen Engeland en Eur-Azië….

Loek van der Heide|16.09.21|13:42

Het is te wensen dat de nachttreinen ook vice vice versa gaan rijden v. Schiphol/ ASD ‘Sloterdijk’ via Lely/ Hanze route naar Harlingen Haven over Zwolle&Leeuwarden, AF Harlingen ofwel met nachtboot nr Engeland ofwel over de 162-b staatslijn LWD-Groningen naar Bremen, Scandinavië en St Petersburg…. Al in 1845 waren hiervoor al plannen door de Waalse inieurs Arte en Du Portail “Chemnin du fer a la mer du Nord Paris à Utrecht à Harlingue à Brème à Sankt Pieterburge (St Petersburg)….

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ACM: Arriva mag drie treindiensten op hoofdrailnet rijden | SpoorPro.nl
De WINK-trein van Arriva, foto: De Vries Media

ACM: Arriva mag drie treindiensten op hoofdrailnet rijden

De Vries Media

Arriva mag van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) vanaf 2023 drie nieuwe treindiensten op het hoofdrailnet gaan rijden. Het gaat om twee nachttreinen die eens per week tussen Groningen en Schiphol en tussen Maastricht en Schiphol rijden. Een dienst rijdt vijfmaal per dag tussen Apeldoorn en Amersfoort. Het gaat om de eerste opentoegangsdiensten voor het spoor in Nederland.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “ACM: Arriva mag drie treindiensten op hoofdrailnet rijden”

Loek van der Heide|16.09.21|13:35

Het is te wensen, dat er ook nachttreinen gaan rijden tussen Schiphol-ASD ‘Sloterdijk’ Hanze/Lelyroute-Zwll-lWd en Harlingennn Haven // Hlg’haven’-LWD-Groningen-Bremen nr Scandinavië/ St Petersburg….. Ik baseer mij op SW-Plannen uit 1845 door de Ing. Tarte en Du Portail “Chemin du fer a la mer du nord'(…) a Utrecht; a Harlingue a Bréme a St. Petersburg… Harlingen naast Amsterdam als schakel tussen Engeland en Eur-Azië….

Loek van der Heide|16.09.21|13:42

Het is te wensen dat de nachttreinen ook vice vice versa gaan rijden v. Schiphol/ ASD ‘Sloterdijk’ via Lely/ Hanze route naar Harlingen Haven over Zwolle&Leeuwarden, AF Harlingen ofwel met nachtboot nr Engeland ofwel over de 162-b staatslijn LWD-Groningen naar Bremen, Scandinavië en St Petersburg…. Al in 1845 waren hiervoor al plannen door de Waalse inieurs Arte en Du Portail “Chemnin du fer a la mer du Nord Paris à Utrecht à Harlingue à Brème à Sankt Pieterburge (St Petersburg)….

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.