Nieuwe WINK-trein Arriva

Mobiliteitsanalyse: trein snelst groeiende modaliteit tot 2050

Meegestuurd met persbericht Arriva

De trein kent van alle vervoersmiddelen procentueel de sterkste groei tot 2050, zowel in aantal verplaatsingen als in reizigerskilometers. Dit wordt gevolgd door bus, tram en metro. Dat blijkt uit de deze week verschenen Integrale Mobiliteitsanalyse 2021 van het ministerie van infrastructuur en Waterstaat. Hierin worden de verwachtingen voor vervoersstromen voor de komende decennia tot 2050 beschreven.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Mobiliteitsanalyse: trein snelst groeiende modaliteit tot 2050”

asierts|08.07.21|08:51

De glazen bol voorspelt de toekomst, zowaar !

Jos van der Veen|08.07.21|21:33

Een interessante extrapolatie vanuit de spoorwereld. Ik ga ervan uit dat deze studie uitermate zorgvuldig is geweest. Echter, heb ik zo mijn bedenkingen over de conclusies die worden getrokken.

Een technologische ontwrichting is ophanden. Daar wordt in mijn beleving te weinig serieus rekening mee gehouden. Autonome voertuigen konden wel eens vele malen sneller geaccepteerd worden, door zowel de politiek als de gebruiker, dan tot nu toe wordt aangenomen.

asierts|09.07.21|08:35

@ Jos : de fundamentele beleidsfout van het Ministerie (en denkfout van adviesburo’s & wetenschap) is dat de individueel kiezende klant volledig wordt genegeerd in de modellen. Zo wordt er zelfs bij miljardeninvesteringen als ERTMS totaal niet naar echte marktattractiviteit gekeken. Men komt niet verder dan reistijd en frequentie, want dat kan het modelsysteem nog net aan. Daarna gaat het alleen nog over politieke wensen, geld en capaciteit. De rijksoverheid is compleet klant/markt-autistisch.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Mobiliteitsanalyse: trein snelst groeiende modaliteit tot 2050 | SpoorPro.nl
Nieuwe WINK-trein Arriva

Mobiliteitsanalyse: trein snelst groeiende modaliteit tot 2050

Meegestuurd met persbericht Arriva

De trein kent van alle vervoersmiddelen procentueel de sterkste groei tot 2050, zowel in aantal verplaatsingen als in reizigerskilometers. Dit wordt gevolgd door bus, tram en metro. Dat blijkt uit de deze week verschenen Integrale Mobiliteitsanalyse 2021 van het ministerie van infrastructuur en Waterstaat. Hierin worden de verwachtingen voor vervoersstromen voor de komende decennia tot 2050 beschreven.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

3 reacties op “Mobiliteitsanalyse: trein snelst groeiende modaliteit tot 2050”

asierts|08.07.21|08:51

De glazen bol voorspelt de toekomst, zowaar !

Jos van der Veen|08.07.21|21:33

Een interessante extrapolatie vanuit de spoorwereld. Ik ga ervan uit dat deze studie uitermate zorgvuldig is geweest. Echter, heb ik zo mijn bedenkingen over de conclusies die worden getrokken.

Een technologische ontwrichting is ophanden. Daar wordt in mijn beleving te weinig serieus rekening mee gehouden. Autonome voertuigen konden wel eens vele malen sneller geaccepteerd worden, door zowel de politiek als de gebruiker, dan tot nu toe wordt aangenomen.

asierts|09.07.21|08:35

@ Jos : de fundamentele beleidsfout van het Ministerie (en denkfout van adviesburo’s & wetenschap) is dat de individueel kiezende klant volledig wordt genegeerd in de modellen. Zo wordt er zelfs bij miljardeninvesteringen als ERTMS totaal niet naar echte marktattractiviteit gekeken. Men komt niet verder dan reistijd en frequentie, want dat kan het modelsysteem nog net aan. Daarna gaat het alleen nog over politieke wensen, geld en capaciteit. De rijksoverheid is compleet klant/markt-autistisch.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.