Testritten met meerdere metro's op de Hoekse Lijn, bron Metropoolregio Rotterdam Den Haag

Hoekse Lijn vanaf 30 september open voor passagiers

Bron: Metropoolregio Rotterdam Den Haag. Toestemming via Joan van der Veen gemeente Rotterdam. https://hoekselijn.mrdh.nl/field-collection/field-fotoalbum/14

De eerste reizigers kunnen naar alle waarschijnlijkheid vanaf 30 september gebruikmaken van de nieuwe metroverbinding Hoekse Lijn. Dat meldt de Rotterdamse wethouder Arjen van Gils donderdag. “Natuurlijk zijn we ook afhankelijk van een aantal andere partijen. En er bestaat een kans dat er iets onverwachts gebeurt waardoor er nog wat vertraging optreedt, maar daar ga ik niet vanuit.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

3 reacties op “Hoekse Lijn vanaf 30 september open voor passagiers”

Marc Busio|20.07.19|11:59

Mochten er nog gemeentes of provincies zijn die lightrailplannen hadden dan zal dit project aanleiding zijn om daar in de toekomst van af te zien. Dat het ombouwen van een spoorlijn tot metrolijn twee jaar moet uitlopen laat wel zien dat het mobiliteitsvraagstuk in Nederland op deze manier niet opgelost zal worden. En dat de beveiligingssoftware daarvan een belangrijke oorzaak was doet het ergste vermoeden met betrekking tot de aanstaande introductie van ERTMS op het nationale spoorwegnet.

Theo Kuster|22.07.19|21:24

Boude stelling. Wacht eerst maar eens af, tot deze lijn een jaar in gebruik is.
En het was niet de beveiligingssoftware op zich zelf, maar het buitengewoon ingewikkelde eisenpakket dat de opdrachtgever had opgesteld voor de beveiliging.

Eric Horst|31.07.19|10:05

Snap nog steeds niet waarom men hier ooit aan begonnen is.Van 1e klas treinreiziger naar ‘legbatterij’ in de metro,wat een vooruitgang…….

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoekse Lijn vanaf 30 september open voor passagiers | SpoorPro.nl
Testritten met meerdere metro's op de Hoekse Lijn, bron Metropoolregio Rotterdam Den Haag

Hoekse Lijn vanaf 30 september open voor passagiers

Bron: Metropoolregio Rotterdam Den Haag. Toestemming via Joan van der Veen gemeente Rotterdam. https://hoekselijn.mrdh.nl/field-collection/field-fotoalbum/14

De eerste reizigers kunnen naar alle waarschijnlijkheid vanaf 30 september gebruikmaken van de nieuwe metroverbinding Hoekse Lijn. Dat meldt de Rotterdamse wethouder Arjen van Gils donderdag. “Natuurlijk zijn we ook afhankelijk van een aantal andere partijen. En er bestaat een kans dat er iets onverwachts gebeurt waardoor er nog wat vertraging optreedt, maar daar ga ik niet vanuit.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

3 reacties op “Hoekse Lijn vanaf 30 september open voor passagiers”

Marc Busio|20.07.19|11:59

Mochten er nog gemeentes of provincies zijn die lightrailplannen hadden dan zal dit project aanleiding zijn om daar in de toekomst van af te zien. Dat het ombouwen van een spoorlijn tot metrolijn twee jaar moet uitlopen laat wel zien dat het mobiliteitsvraagstuk in Nederland op deze manier niet opgelost zal worden. En dat de beveiligingssoftware daarvan een belangrijke oorzaak was doet het ergste vermoeden met betrekking tot de aanstaande introductie van ERTMS op het nationale spoorwegnet.

Theo Kuster|22.07.19|21:24

Boude stelling. Wacht eerst maar eens af, tot deze lijn een jaar in gebruik is.
En het was niet de beveiligingssoftware op zich zelf, maar het buitengewoon ingewikkelde eisenpakket dat de opdrachtgever had opgesteld voor de beveiliging.

Eric Horst|31.07.19|10:05

Snap nog steeds niet waarom men hier ooit aan begonnen is.Van 1e klas treinreiziger naar ‘legbatterij’ in de metro,wat een vooruitgang…….

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Een uitgave van ProMedia Group
ProMedia Group
ProMedia Group
Weena 505 B18
3013 AL Rotterdam
Tel: +31 (0)10-2801014
redactie@spoorpro.nl