Arriva trein in Limburg

Prestaties Limburgse spoorlijnen nog niet op orde

Vervoersbedrijf Arriva presteerde op verschillende Limburgse spoorlijnen in het eerste halfjaar van 2018 nog steeds onder de norm, zij het dat op een aantal lijnen de treinen al beter op tijd rijden dan in 2017, het eerste concessiejaar. Dat blijkt uit een overzicht dat het Limburgse provinciebestuur naar Provinciale Staten heeft gestuurd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

4 reacties op “Prestaties Limburgse spoorlijnen nog niet op orde”

Pat Rick|05.12.18|17:24

In de Randstad wordt zoiets niet gepikt. ProRail moet snel komen met echte oplossingen (en zich niet bezig houden met Hyperloop-stations). Dat geldt ook voor Arriva, die gewoon meer geld moet investeren ipv met lapmiddelen te komen. Zij denken in prijsverhogingen, terwijl de dienstverlening achteruit holt. Ze moeten creatief zijn om aan extra materieel te komen: want Arriva rijdt ook LINT-treinen in Denemarken. Het moederbedrijf DB rijdt ze zelf ook in die Heimat.

Wiebe Goossen|06.12.18|12:33

Al met al een geweldige vooruitgang hoor! Want ‘gelukkig’ zijn ze nu van NS af, daar in het zuiden…

Pieter Michiels|07.12.18|09:15

Even vergeten dat de lijn in NS-tijd met sluiting bedreigd werd en in de daluren soms nog een uurdienst kende?

Pat Rick|07.12.18|12:24

@Pieter Michiels: Dat was nog met Plan U materieel uit begin jaren 60. Die diesels waren echt oncomfortabel en konden niet mee. De Buffels waren een hele verbetering.
Maar met Plan U werd de Maaslijn zelfs doorgetrokken tot Arnhem.

Probleem is dat er nu een zak geld tegenaan moet, maar DB wil Arriva juist verkopen. Ook heeft de Maaslijn geen prio voor ProRail (de problemen in de Schipholtunnel waren in een korte tijd opgelost, want dat kwam dagelijks in het nieuws)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Prestaties Limburgse spoorlijnen nog niet op orde | SpoorPro.nl
Arriva trein in Limburg

Prestaties Limburgse spoorlijnen nog niet op orde

Vervoersbedrijf Arriva presteerde op verschillende Limburgse spoorlijnen in het eerste halfjaar van 2018 nog steeds onder de norm, zij het dat op een aantal lijnen de treinen al beter op tijd rijden dan in 2017, het eerste concessiejaar. Dat blijkt uit een overzicht dat het Limburgse provinciebestuur naar Provinciale Staten heeft gestuurd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

4 reacties op “Prestaties Limburgse spoorlijnen nog niet op orde”

Pat Rick|05.12.18|17:24

In de Randstad wordt zoiets niet gepikt. ProRail moet snel komen met echte oplossingen (en zich niet bezig houden met Hyperloop-stations). Dat geldt ook voor Arriva, die gewoon meer geld moet investeren ipv met lapmiddelen te komen. Zij denken in prijsverhogingen, terwijl de dienstverlening achteruit holt. Ze moeten creatief zijn om aan extra materieel te komen: want Arriva rijdt ook LINT-treinen in Denemarken. Het moederbedrijf DB rijdt ze zelf ook in die Heimat.

Wiebe Goossen|06.12.18|12:33

Al met al een geweldige vooruitgang hoor! Want ‘gelukkig’ zijn ze nu van NS af, daar in het zuiden…

Pieter Michiels|07.12.18|09:15

Even vergeten dat de lijn in NS-tijd met sluiting bedreigd werd en in de daluren soms nog een uurdienst kende?

Pat Rick|07.12.18|12:24

@Pieter Michiels: Dat was nog met Plan U materieel uit begin jaren 60. Die diesels waren echt oncomfortabel en konden niet mee. De Buffels waren een hele verbetering.
Maar met Plan U werd de Maaslijn zelfs doorgetrokken tot Arnhem.

Probleem is dat er nu een zak geld tegenaan moet, maar DB wil Arriva juist verkopen. Ook heeft de Maaslijn geen prio voor ProRail (de problemen in de Schipholtunnel waren in een korte tijd opgelost, want dat kwam dagelijks in het nieuws)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.