Een machinist van Arriva, foto: Hollandse Hoogte

ProRail wil met proeven bewijzen dat Automatic Train Operation werkt

Foto: Hollandse Hoogte, te gebruiken tot 17 mei 2020!

ProRail start aan het einde van dit jaar twee proeven met zelfrijdende treinen. Het doel: bewijzen dat Automatic Train Operation (ATO) mogelijk is op het Nederlandse spoor. Programmamanager Innovatie Johanna Knijff en projectleider ATO-test Rik van den Band van ProRail vertellen over de laatste stand van zaken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “ProRail wil met proeven bewijzen dat Automatic Train Operation werkt”

Rienko Verboon|17.05.18|18:43

Het is Zuidhorn

Ronald Workum|31.05.18|15:05

ATO werkt al jaren, alleen niet in Nederland. Het is ook al lang bewezen dat ATO juist meer problemen geeft als er een verstoring (seinstoring, aanrijding, bovenleidingbreuk, koppelstoring, vaste rem, etc etc) is omdat ATO daar niet flexibel genoeg kan zijn, daar zijn mensen op locatie voor nodig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail wil met proeven bewijzen dat Automatic Train Operation werkt | SpoorPro.nl
Een machinist van Arriva, foto: Hollandse Hoogte

ProRail wil met proeven bewijzen dat Automatic Train Operation werkt

Foto: Hollandse Hoogte, te gebruiken tot 17 mei 2020!

ProRail start aan het einde van dit jaar twee proeven met zelfrijdende treinen. Het doel: bewijzen dat Automatic Train Operation (ATO) mogelijk is op het Nederlandse spoor. Programmamanager Innovatie Johanna Knijff en projectleider ATO-test Rik van den Band van ProRail vertellen over de laatste stand van zaken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “ProRail wil met proeven bewijzen dat Automatic Train Operation werkt”

Rienko Verboon|17.05.18|18:43

Het is Zuidhorn

Ronald Workum|31.05.18|15:05

ATO werkt al jaren, alleen niet in Nederland. Het is ook al lang bewezen dat ATO juist meer problemen geeft als er een verstoring (seinstoring, aanrijding, bovenleidingbreuk, koppelstoring, vaste rem, etc etc) is omdat ATO daar niet flexibel genoeg kan zijn, daar zijn mensen op locatie voor nodig.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.