Zes intercity’s per uur op spoorlijn Eindhoven-Amsterdam vanaf 2017

Tussen Eindhoven en Amsterdam rijden vanaf 2017 zes rechtstreekse intercity’s in plaats van de huidige twee. Tussen Geldermalsen en Woerden rijden vanaf dat jaar zes stoptreinen per uur in plaats van drie. Ook beginnen in die fase de voorbereidingen om hoogfrequent te gaan rijden tussen Rotterdam en Den Haag Holland Spoor. Daarbij rijden er acht intercity’s en acht sprinters in beide richtingen. 

Dit schrijven de NS en ProRail in een conceptplan voor de operationele uitwerking van de Lange Termijn Spoor Agenda. Daarin staan onder meer de plannen om tegen 2025 hoogfrequent treinverkeer te realiseren op de belangrijkste corridors van het Nederlandse spoor.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Zes intercity’s per uur op spoorlijn Eindhoven-Amsterdam vanaf 2017 | SpoorPro.nl

Zes intercity’s per uur op spoorlijn Eindhoven-Amsterdam vanaf 2017

Tussen Eindhoven en Amsterdam rijden vanaf 2017 zes rechtstreekse intercity’s in plaats van de huidige twee. Tussen Geldermalsen en Woerden rijden vanaf dat jaar zes stoptreinen per uur in plaats van drie. Ook beginnen in die fase de voorbereidingen om hoogfrequent te gaan rijden tussen Rotterdam en Den Haag Holland Spoor. Daarbij rijden er acht intercity’s en acht sprinters in beide richtingen. 

Dit schrijven de NS en ProRail in een conceptplan voor de operationele uitwerking van de Lange Termijn Spoor Agenda. Daarin staan onder meer de plannen om tegen 2025 hoogfrequent treinverkeer te realiseren op de belangrijkste corridors van het Nederlandse spoor.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.