Netkous light rail, Den Haag

MRDH investeert 145 miljoen in ov Den Haag en Rotterdam

MRDH pompt geld in het openbaar vervoer in de regio. Foto: tram rijdt door de Netkous in Den Haag. Jeroen Baldwin / SpoorPro

Met een investering van 145 miljoen euro moet het openbaar vervoer in de regio’s Den Haag en Rotterdam de komende jaren op peil blijven. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag, waarin de 21 gemeenten in het gebied samenwerken, stelt dat bedrag uit eigen middelen beschikbaar aan de regionale vervoerders HTM, RET en EBS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: ANP

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “MRDH investeert 145 miljoen in ov Den Haag en Rotterdam”

Illya Vaes|27.10.23|16:48

Al die managers die zelf in hun dikke leasebakken rijden hebben toch rare definities. Hoezo “op peil blijven” als je forse delen van een tramnet SLOOPT (kennelijk zelfs zonder vervangende bus).
Vraag je eens af waarom je ZELF niet in dat OV stapt, “heren”. Iets over directe verbindingen (dus geen prestige-objecten als metro’s waarop iedereen gedwongen moet overstappen en de rest voor kaalgeslagen wordt) en comfort (trams waren voor die managementverplichting van 100% lage vloer comfortabeler)?

Dennis Wijmer|28.10.23|14:00

Kaartjes zijn de duurste van Europa heb ik begrepen. Terwijl er notabene europese steden zijn waar o.v. gratis is. Ik belde laatst de helpdesk op hierover. Desbetreffende dame wist daar niets van, gaat zelf ook nooit met t ov. Die lease bak-managers zullen minstens zo vervreemd zijn van t ov. Er is veel armoe ) . En juist ouderen en andere minder draagkrachtige personen, zijn onvermijdelijk, met hun relatief zeer lage inkomen ( en alles wordt duurder, ook de basisbehoeften )afhankelijk v. O.V.

Aland van Valkenburg|28.10.23|20:43

Zoveel geld voor OV? Waar komt dat vandaan, wie krijgen er minder of … niets.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

MRDH investeert 145 miljoen in ov Den Haag en Rotterdam | SpoorPro.nl
Netkous light rail, Den Haag

MRDH investeert 145 miljoen in ov Den Haag en Rotterdam

MRDH pompt geld in het openbaar vervoer in de regio. Foto: tram rijdt door de Netkous in Den Haag. Jeroen Baldwin / SpoorPro

Met een investering van 145 miljoen euro moet het openbaar vervoer in de regio’s Den Haag en Rotterdam de komende jaren op peil blijven. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag, waarin de 21 gemeenten in het gebied samenwerken, stelt dat bedrag uit eigen middelen beschikbaar aan de regionale vervoerders HTM, RET en EBS.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: ANP

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

3 reacties op “MRDH investeert 145 miljoen in ov Den Haag en Rotterdam”

Illya Vaes|27.10.23|16:48

Al die managers die zelf in hun dikke leasebakken rijden hebben toch rare definities. Hoezo “op peil blijven” als je forse delen van een tramnet SLOOPT (kennelijk zelfs zonder vervangende bus).
Vraag je eens af waarom je ZELF niet in dat OV stapt, “heren”. Iets over directe verbindingen (dus geen prestige-objecten als metro’s waarop iedereen gedwongen moet overstappen en de rest voor kaalgeslagen wordt) en comfort (trams waren voor die managementverplichting van 100% lage vloer comfortabeler)?

Dennis Wijmer|28.10.23|14:00

Kaartjes zijn de duurste van Europa heb ik begrepen. Terwijl er notabene europese steden zijn waar o.v. gratis is. Ik belde laatst de helpdesk op hierover. Desbetreffende dame wist daar niets van, gaat zelf ook nooit met t ov. Die lease bak-managers zullen minstens zo vervreemd zijn van t ov. Er is veel armoe ) . En juist ouderen en andere minder draagkrachtige personen, zijn onvermijdelijk, met hun relatief zeer lage inkomen ( en alles wordt duurder, ook de basisbehoeften )afhankelijk v. O.V.

Aland van Valkenburg|28.10.23|20:43

Zoveel geld voor OV? Waar komt dat vandaan, wie krijgen er minder of … niets.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.