Metro 53

GVB mag langer puzzelen naar oplossing voor uitkleden metrolijnen

Het GVB krijgt langer de tijd om na te denken over het samenvoegen van (metro)lijnen in de stad. Flyingjoost / Wikimedia Commons

De Vervoerregio Amsterdam geeft het GVB langer de tijd om een oplossing te zoeken voor het willen samenvoegen van twee metrolijnen. Het GVB maakte begin april bekend dat een rechtstreekse verbinding vanaf Gaasperplas naar Amsterdam Centraal Station vanaf 2024 niet meer mogelijk is omdat er bezuinigd moet worden op de kosten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

2 reacties op “GVB mag langer puzzelen naar oplossing voor uitkleden metrolijnen”

Werner van der Wal - 'Winchester|10.07.23|22:24

Uitbreid.,ware wenselijker.Je kan 1Lijm om en om als A/B iets anders laten rijden en via CS terug een deel vd andere lijn-nr zelfde waggon (B) of naar naar Noord(A), dit bij’t zelfde NR, dit zouden andere lijnen ook kunnen &’t geheel dynamisch maken, bijv.ook Oost-West thv.centrum-zuid.
:.. •
:……,….:..:……..: °
: :……:…..:…..°…..:
•…: : : :
:……:………….:
°.: ° •

Jan-Kees Verschuure|07.02.24|13:49

De Ringlijn rijdt via de NS- en metrostations Bijlmer ArenA en Holendrecht, die al een directe verbinding hebben via spoor met CS. Het zou beter zijn de 54 in te korten.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

GVB mag langer puzzelen naar oplossing voor uitkleden metrolijnen | SpoorPro.nl
Metro 53

GVB mag langer puzzelen naar oplossing voor uitkleden metrolijnen

Het GVB krijgt langer de tijd om na te denken over het samenvoegen van (metro)lijnen in de stad. Flyingjoost / Wikimedia Commons

De Vervoerregio Amsterdam geeft het GVB langer de tijd om een oplossing te zoeken voor het willen samenvoegen van twee metrolijnen. Het GVB maakte begin april bekend dat een rechtstreekse verbinding vanaf Gaasperplas naar Amsterdam Centraal Station vanaf 2024 niet meer mogelijk is omdat er bezuinigd moet worden op de kosten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

2 reacties op “GVB mag langer puzzelen naar oplossing voor uitkleden metrolijnen”

Werner van der Wal - 'Winchester|10.07.23|22:24

Uitbreid.,ware wenselijker.Je kan 1Lijm om en om als A/B iets anders laten rijden en via CS terug een deel vd andere lijn-nr zelfde waggon (B) of naar naar Noord(A), dit bij’t zelfde NR, dit zouden andere lijnen ook kunnen &’t geheel dynamisch maken, bijv.ook Oost-West thv.centrum-zuid.
:.. •
:……,….:..:……..: °
: :……:…..:…..°…..:
•…: : : :
:……:………….:
°.: ° •

Jan-Kees Verschuure|07.02.24|13:49

De Ringlijn rijdt via de NS- en metrostations Bijlmer ArenA en Holendrecht, die al een directe verbinding hebben via spoor met CS. Het zou beter zijn de 54 in te korten.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.