Delft, Lijn 19

Lijn 19: ‘TU Delft zal minimaal last hebben van elektromagnetische velden en trillingen’

Lijn 19 rijdt nog eind 2023 door naar de TU Delft, zo luidt de hoop en verwachting. Smiely.tourist/Creative Commons

Vanaf eind dit jaar moeten de studenten en docenten van de TU Delft – liefst allemaal – gebruik gaan maken van Lijn 19 en de auto thuis laten. Bij aanleg van de lijn is rekening gehouden met de onderzoeken die plaatsvinden op de TU en de gevoelige apparatuur die daar voor nodig is. Het resultaat is een trambaanconstructie die uniek is in zijn soort. Dick Huybens, senior projectmanager Campus Real Estate & Facility Management van de TU Delft, legt uit hoe dat zit.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

4 reacties op “Lijn 19: ‘TU Delft zal minimaal last hebben van elektromagnetische velden en trillingen’”

Marc Busio|30.01.23|10:11

Het zoveelste railinfrastructuurproject in Nederland dat op een lijdensweg is uitgedraaid. Niet meer aan beginnen dus!

asierts|30.01.23|23:19

Waarom wordt er niet gevraagd waarom men pas na jaaaaaaaren aan vertraging op vertraging op vertraging…

… ineens ook nog op het briljante idee komt dat er wel es een probleem met EMC en trillingen zou kunnen zijn, dat dan oooooook nog maar eens langdurig & tijdrovend opgelost moet gaan worden. Is er dan niemand geweest die dat gesignaleerd heeft? Of was er domweg niemand verantwoordelijk voor het project ? Iedereen een beetje ofzo – maar bottomline niemand die hier echt hoofdpijn van kreeg ?

Laurens Schalkwijk|03.02.23|12:16

Je kan beginnen met een stuk of 10 Draisine’s, leuk, handig, trillingsvrij, geen straling, ecologisch, fitheid, fris en in alle opzichten verantwoord.
Graag doe ik mee aan de proef. Extinctiom Rebellion, gewoon 3 plaatsen op jullie kosten, en demonstreren hoe het óók kan.
TU kan beginnen.
Kapje erop of poncho aan bij regen.
Of fiets op een Draisine-Fiets en peddelen maar.

A C F Sierts|18.06.23|16:18

De schaamteloosheid ten verre voorbij…
Op de website van MRDH valt inmiddels te lezen dat het nu “voorjaar 2024” wordt. Werkelijk NIEMAND boeit het iets. Bij Ombouw Hoekse Lijn was de toon al gezet.
MRDH blijkt als entiteit nog vele, vele, vele malen erger dan het Sovjet-communistische bestuurssysteem. Daar was tenminste nog iets als politieke prestige, taakopvatting en partijtrots.
Hier is werkelijk niets meer van enig verantwoordelijkheidsbesef te bespeuren. Zo wordt het nooit wat met het OV.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Lijn 19: ‘TU Delft zal minimaal last hebben van elektromagnetische velden en trillingen’ | SpoorPro.nl
Delft, Lijn 19

Lijn 19: ‘TU Delft zal minimaal last hebben van elektromagnetische velden en trillingen’

Lijn 19 rijdt nog eind 2023 door naar de TU Delft, zo luidt de hoop en verwachting. Smiely.tourist/Creative Commons

Vanaf eind dit jaar moeten de studenten en docenten van de TU Delft – liefst allemaal – gebruik gaan maken van Lijn 19 en de auto thuis laten. Bij aanleg van de lijn is rekening gehouden met de onderzoeken die plaatsvinden op de TU en de gevoelige apparatuur die daar voor nodig is. Het resultaat is een trambaanconstructie die uniek is in zijn soort. Dick Huybens, senior projectmanager Campus Real Estate & Facility Management van de TU Delft, legt uit hoe dat zit.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

4 reacties op “Lijn 19: ‘TU Delft zal minimaal last hebben van elektromagnetische velden en trillingen’”

Marc Busio|30.01.23|10:11

Het zoveelste railinfrastructuurproject in Nederland dat op een lijdensweg is uitgedraaid. Niet meer aan beginnen dus!

asierts|30.01.23|23:19

Waarom wordt er niet gevraagd waarom men pas na jaaaaaaaren aan vertraging op vertraging op vertraging…

… ineens ook nog op het briljante idee komt dat er wel es een probleem met EMC en trillingen zou kunnen zijn, dat dan oooooook nog maar eens langdurig & tijdrovend opgelost moet gaan worden. Is er dan niemand geweest die dat gesignaleerd heeft? Of was er domweg niemand verantwoordelijk voor het project ? Iedereen een beetje ofzo – maar bottomline niemand die hier echt hoofdpijn van kreeg ?

Laurens Schalkwijk|03.02.23|12:16

Je kan beginnen met een stuk of 10 Draisine’s, leuk, handig, trillingsvrij, geen straling, ecologisch, fitheid, fris en in alle opzichten verantwoord.
Graag doe ik mee aan de proef. Extinctiom Rebellion, gewoon 3 plaatsen op jullie kosten, en demonstreren hoe het óók kan.
TU kan beginnen.
Kapje erop of poncho aan bij regen.
Of fiets op een Draisine-Fiets en peddelen maar.

A C F Sierts|18.06.23|16:18

De schaamteloosheid ten verre voorbij…
Op de website van MRDH valt inmiddels te lezen dat het nu “voorjaar 2024” wordt. Werkelijk NIEMAND boeit het iets. Bij Ombouw Hoekse Lijn was de toon al gezet.
MRDH blijkt als entiteit nog vele, vele, vele malen erger dan het Sovjet-communistische bestuurssysteem. Daar was tenminste nog iets als politieke prestige, taakopvatting en partijtrots.
Hier is werkelijk niets meer van enig verantwoordelijkheidsbesef te bespeuren. Zo wordt het nooit wat met het OV.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.