
Overijssel en Zwolle investeren in plan railterminal
Er worden voor onbepaalde tijd geen nieuwe wegen aangelegd, zo meldt minister Harbers.OG/Creative Commons
De provincie Overijssel trekt 40.000 euro uit voor een onderzoek naar de wenselijkheid en haalbaarheid van een railterminal. Een station voor goederenvervoer dus, niet voor reizigers. De hoop en verwachting is dat de gemeente Zwolle eenzelfde bedrag zal storten. Diverse bedrijven die wel oren hebben naar het plan vullen de onderzoekspot aan tot een ton.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Dat is precies wat er mis is bij het hedendaagse bestuur in het algemeen en bij het spoor in het bijzonder: geld steken in een (zoveelste?) plan heet al “investeren”.
Voor al de niet uitgevoerde plannen en onderzoeken zou je heel wat werkelijke infrastructuur hebben kunnen aanleggen (of voertuigen hebben laten rijden). De adviessector lacht zich krom.
Bij het asfalt gaat dat anders: aanleggen die handel.