Spoorcapaciteit Gents havengebied neemt fors toe
In het Gentse havengebied legt Infrabel de laatste hand aan een aantal belangrijke spoorprojecten. De beheerder van het Belgische spoorwegnet zette dit in de kijker met een plechtig bezoek van onder meer eerste minister Alexander De Croo, federaal minister van mobiliteit Georges Gilkinet, burgemeester van Gent Mathias De Clercq en gouverneur van Oost-Vlaanderen Carina Van Cauter.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Dit nieuws zal ongetwijfeld tandenknarsend in Wallonië zijn opgepikt, omdat na de sluiting van alle ijzererts- en steenkolenmijnen en vele hoogovens in de provincies Luik & Henegouwen het goederenverkeer per spoor in Wallonië is gedaald tot een schim van het verleden.
Ronet bij Namen is dicht en dit geldt ook voor Monceau bij Charleroi (voor ettelijke miljoenen aan verspijkerd in de jaren 00 van deze eeuw) en voor Stockem, langs de lijn naar Luxemburg is al jaren geleden het doek gevallen.