Containertrein Zijderoute

EU-commissie: Het Belt and Road-initiatief is een Chinees project

Het Belt and Road Initiative (BRI), een ontwikkelstrategie van de Chinese overheid voor uitbreiding van het transportnetwerk met Europa, is een Chinees initiatief. De Europese Unie neemt niet deel aan het BRI, maar is ook geen simpele toeschouwer. Dit opvallende standpunt zal Maja Bakran Marcich, adjunct-directeur-generaal van het directoraat-generaal Mobiliteit en vervoer (DG MOVE) van de Europese Commissie, toelichten tijdens het Congres De Nieuwe Zijderoute op 27 september in Tilburg.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Majorie van Leijen

Majorie van Leijen is redacteur van SpoorPro.nl en het internationale vakblad voor professionals in het spoorgoederenvervoer RailFreight.com.

1 reactie op “EU-commissie: Het Belt and Road-initiatief is een Chinees project”

Pat Rick|20.09.18|14:55

Vervoer over de nieuwe zijderoute is vooral symbolisch met een paar duizend containers per dag: er varen dagelijks schepen met 20.000 TEU vanuit China. Het is wel een middel om China’s invloed te vergroten. Kijk naar Afrika, Sri Lanka en Griekenland, waar landen schulden zijn aangegaan bij China voor infrastructuurwerken voor spoorlijnen, havens, containerterminals, wegen, die vooral China zullen helpen. Deze landen hebben nu een schuldenprobleem. Het is tijd om tegenwicht te bieden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

EU-commissie: Het Belt and Road-initiatief is een Chinees project | SpoorPro.nl
Containertrein Zijderoute

EU-commissie: Het Belt and Road-initiatief is een Chinees project

Het Belt and Road Initiative (BRI), een ontwikkelstrategie van de Chinese overheid voor uitbreiding van het transportnetwerk met Europa, is een Chinees initiatief. De Europese Unie neemt niet deel aan het BRI, maar is ook geen simpele toeschouwer. Dit opvallende standpunt zal Maja Bakran Marcich, adjunct-directeur-generaal van het directoraat-generaal Mobiliteit en vervoer (DG MOVE) van de Europese Commissie, toelichten tijdens het Congres De Nieuwe Zijderoute op 27 september in Tilburg.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Majorie van Leijen

Majorie van Leijen is redacteur van SpoorPro.nl en het internationale vakblad voor professionals in het spoorgoederenvervoer RailFreight.com.

1 reactie op “EU-commissie: Het Belt and Road-initiatief is een Chinees project”

Pat Rick|20.09.18|14:55

Vervoer over de nieuwe zijderoute is vooral symbolisch met een paar duizend containers per dag: er varen dagelijks schepen met 20.000 TEU vanuit China. Het is wel een middel om China’s invloed te vergroten. Kijk naar Afrika, Sri Lanka en Griekenland, waar landen schulden zijn aangegaan bij China voor infrastructuurwerken voor spoorlijnen, havens, containerterminals, wegen, die vooral China zullen helpen. Deze landen hebben nu een schuldenprobleem. Het is tijd om tegenwicht te bieden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.