DB Schenker Rail

Veiligheidscertificaat DB Schenker Rail met vijf jaar verlengd

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft het veiligheidscertificaat van DB Schenker Rail Nederland voor de maximale periode van vijf jaar verlengd. Het certificaat betreft ook het vervoer van gevaarlijke stoffen en de mogelijkheid om besloten personenvervoer aan te bieden. ILT ziet onder meer toe op de veiligheid van het Nederlandse treinverkeer.

Het is voor eerst in de bedrijfsgeschiedenis van DB Schenker Rail in Nederland dat de licentie voor de maximale periode van vijf jaar vergund is. CEO Aart Klompe van DB Schenker Rail Nederland: “Wij beschouwen de verlenging als een erkenning voor de wijze waarop wij onze bedrijfsvoering in de afgelopen periode hebben ingericht.”

“Tegelijkertijd zijn wij er ons als geen ander van bewust dat met het toekennen van het veiligheidscertificaat, wij ook een grote verantwoordelijkheid dragen. Wij zullen ons daarom iedere dag opnieuw, met de grootste toewijding inzetten voor een veilig treinverkeer, de veiligheid van omwonenden en die van ons eigen personeel.”

DB Schenker Rail Nederland

DB Schenker Rail Nederland is het grootste railtransportbedrijf van Nederland en maakt deel uit van de business unit Rail van DB Schenker. DB Schenker is de handelsnaam van de transport en logistiek divisie van DB Mobility and Logistics AG.

Bij DB Schenker Rail Nederland werken ongeveer 700 mensen. DB Schenker heeft eigen locomotieven, wagens en machinisten. DB Schenker Rail Nederland maakt samen met railtransportbedrijven in Denemarken, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Polen, Roemenië en Zwitserland deel uit van de business unit Rail van DB Schenker. DB Schenker is de handelsnaam van de divisie transport en logistiek van DB Mobility and Logistics AG.

Railtransport

DB Schenker Rail neemt de railtransportactiviteiten op het Europese vasteland voor zijn rekening. De treinen van DB Schenker doen dagelijks de zeehavens van Amsterdam, Rotterdam, Vlissingen, Moerdijk, Terneuzen en Delfzijl aan.

De goederenvervoerder komt dagelijks bij bijna alle grote bedrijven en de belangrijkste industriële centra. Ook zijn er dagelijkse treinverbindingen met de omringende landen van Nederland.

U las zojuist één van uw gratis premium artikelen

Uw abonnement helpt onze journalisten om u de achtergronden bij het nieuws te geven en actualiteiten te duiden. 

Onbeperkt lezen? Stap nu in en profiteer van de actie eerste maand gratis.

start 1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.