Ad Toet, directeur, KNV Spoorgoederenvervoer

‘Spoorgoederenvervoer duurder door technische en administratieve rompslomp’

ANALYSE – Spoorgoederentreinen van en naar Nederland zijn per gereden kilometer duurder door allerlei technische en administratieve factoren. Verder bepaalt de beladingsgraad van spoorgoederentreinen in belangrijke mate de kostprijs van een container. Dat heeft een eerste verkenning van de Nederlandse spoorgoederenvervoerders uitgewezen. Dat zegt directeur Ad Toet van KNV Spoorgoederenvervoer.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “‘Spoorgoederenvervoer duurder door technische en administratieve rompslomp’”

Chris Rijff|20.06.13|12:37

De concurrentiepositie van het goederenvervoer is ook niet gebaat bij te veel omrijden. Het lijkt mij dat een rit van Harlingen via Zwolle naar Groningen niet de kortste route is! Met dank aan de lobby van het (zwaar zieke) wegtransport in Nederland.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.