DB Schenker, trein, tunneldelen

Enorme tunneldelen gaan per spoor naar Terneuzen

De enorme tunneldelen die worden gebruikt voor de aanleg van een nieuwe tunnel in Terneuzen, worden vanuit Duitsland per spoor aangevoerd. Deze tunnel voor het wegverkeer wordt onder het kanaal van Gent naar Terneuzen aangelegd. Voordelen van vervoer per trein is dat er meer tunneldelen tegelijkertijd kunnen worden meegenomen wat beter voor het milieu is.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Enorme tunneldelen gaan per spoor naar Terneuzen”

Tram Plus|16.05.13|13:57

Jammer dat er geen spoortunnel mee wordt aangelegd. Bij de bouw avn de Botlekspoortunnel werd precies de omgekeerde werkwijze toegepast. De tunneldelen werden per vrachtwaggel aangevoer.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Enorme tunneldelen gaan per spoor naar Terneuzen | SpoorPro.nl
DB Schenker, trein, tunneldelen

Enorme tunneldelen gaan per spoor naar Terneuzen

De enorme tunneldelen die worden gebruikt voor de aanleg van een nieuwe tunnel in Terneuzen, worden vanuit Duitsland per spoor aangevoerd. Deze tunnel voor het wegverkeer wordt onder het kanaal van Gent naar Terneuzen aangelegd. Voordelen van vervoer per trein is dat er meer tunneldelen tegelijkertijd kunnen worden meegenomen wat beter voor het milieu is.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Enorme tunneldelen gaan per spoor naar Terneuzen”

Tram Plus|16.05.13|13:57

Jammer dat er geen spoortunnel mee wordt aangelegd. Bij de bouw avn de Botlekspoortunnel werd precies de omgekeerde werkwijze toegepast. De tunneldelen werden per vrachtwaggel aangevoer.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.