KNV: voorstel voor spoorgoederenloket in strijd met EU-regels

Ad Toet, KNV

Het voorstel van staatssecretaris Wilma Mansveld om van Keyrail de goederenvervoer-exploitant van Nederland te maken, is in strijd met nieuwe EU-wetgeving. Dat zegt directeur Ad Toet van KNV Spoorgoederenvervoer. Als Keyrail de infrastructuurbeheerder wordt, dan moet het bedrijf ook de capaciteitstoewijzing, verkeersleiding, beheer en onderhoud op zich nemen. In het voorstel van de staatssecretaris blijven die taken bij spoorbeheerder ProRail liggen. 



Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “KNV: voorstel voor spoorgoederenloket in strijd met EU-regels”

Tram Plus|21.02.13|13:35

Het blijven dus vrachtwaggels, goed voor Peakoil. Dat is toch ook leuk?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.