Railhog Strukton Rail

‘Strukton in drie fasen naar volledig elektrisch werken’

De Railhog van Strukton Rail draagt bij aan het terugdringen van de CO2-uitstoot. Kenneth Steffers / ProMedia Group

De transitie naar emissieloos werken in de spoorsector krijgt langzaam maar zeker steeds meer gestalte. Waar het nog de vraag is in hoeverre waterstoftoepassingen hier een rol in spelen, wordt er al volop toegewerkt naar de inzet van elektrisch materieel op de bouwplaats, teneinde de CO2-uitstoot rond spoorbouwprojecten en -werkzaamheden zo steeds verder terug te brengen. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en ProRail hebben de ambitie om uiterlijk in 2030 volledig klimaatneutraal te zijn en circulair te werken. Spooraannemer Strukton gaat daarin mee en werkt in drie fasen toe naar volledig elektrisch werken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Strukton in drie fasen naar volledig elektrisch werken’ | SpoorPro.nl
Railhog Strukton Rail

‘Strukton in drie fasen naar volledig elektrisch werken’

De Railhog van Strukton Rail draagt bij aan het terugdringen van de CO2-uitstoot. Kenneth Steffers / ProMedia Group

De transitie naar emissieloos werken in de spoorsector krijgt langzaam maar zeker steeds meer gestalte. Waar het nog de vraag is in hoeverre waterstoftoepassingen hier een rol in spelen, wordt er al volop toegewerkt naar de inzet van elektrisch materieel op de bouwplaats, teneinde de CO2-uitstoot rond spoorbouwprojecten en -werkzaamheden zo steeds verder terug te brengen. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en ProRail hebben de ambitie om uiterlijk in 2030 volledig klimaatneutraal te zijn en circulair te werken. Spooraannemer Strukton gaat daarin mee en werkt in drie fasen toe naar volledig elektrisch werken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.