ICNG Rotterdam

Treinfabrikant Alstom moet inkrimpen; gevolgen vestiging Nederland nog onbekend

De ICNG op station Rotterdam Centraal. Jeroen Baldwin / SpoorPro

De Franse fabrikant van treinen, metro’s en spoorsystemen Alstom gaat zo’n 1500 banen schrappen. Die ingreep maakt deel uit van een grotere reorganisatie die de financiën van het industrieconcern moet verbeteren, maakte het bedrijf bekend bij zijn halfjaarcijfers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: ANP

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Treinfabrikant Alstom moet inkrimpen; gevolgen vestiging Nederland nog onbekend”

A C F Sierts|15.11.23|21:13

Dat Bombardier een 2e Ansaldo-Breda was, dat wist iedereen. Maar ja, strategische overwegingen. De concurrent mag Bombardier niet hebben. En daar ga je…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Treinfabrikant Alstom moet inkrimpen; gevolgen vestiging Nederland nog onbekend | SpoorPro.nl
ICNG Rotterdam

Treinfabrikant Alstom moet inkrimpen; gevolgen vestiging Nederland nog onbekend

De ICNG op station Rotterdam Centraal. Jeroen Baldwin / SpoorPro

De Franse fabrikant van treinen, metro’s en spoorsystemen Alstom gaat zo’n 1500 banen schrappen. Die ingreep maakt deel uit van een grotere reorganisatie die de financiën van het industrieconcern moet verbeteren, maakte het bedrijf bekend bij zijn halfjaarcijfers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: ANP

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Treinfabrikant Alstom moet inkrimpen; gevolgen vestiging Nederland nog onbekend”

A C F Sierts|15.11.23|21:13

Dat Bombardier een 2e Ansaldo-Breda was, dat wist iedereen. Maar ja, strategische overwegingen. De concurrent mag Bombardier niet hebben. En daar ga je…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.