Arriva Aken

Arriva rijdt vanaf eind maart weer treinen naar Duitse Aken

Een Flirt van op Aachen Hauptbahnhof. Rob Dammers / Wikimedia Commons

Met ingang van maandag 27 maart rijdt Arriva met de RE18 weer door naar station Aken. De treinen vertrekken nog niet vanuit Maastricht maar vanuit Heerlen. De treinen zullen voorlopig op een spoor stoppen waar geen balise ligt. Daardoor wordt er ook geen storing in de communicatie met ERTMS meer veroorzaakt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

3 reacties op “Arriva rijdt vanaf eind maart weer treinen naar Duitse Aken”

A C F Sierts|15.03.23|11:58

@ redactie : ERTMS _is_ de communicatie. De 2e zin onder de kop klopt dus niet, want “storing in de communicatie met de communicatie” slaat nergens op.

Het is veel simpeler: die probleembakens in Aken geven een niet van toepassing zijnde ETCS-opdracht aan de Arriva-trein, gerelateerd aan LZB. De ETCS-apparatuur in de Arrivatrein reageert daar klaarblijkelijk op met een noodstop. Waarschijnlijk komt dit omdat de Arrivatrein geen LZB-treinbeinvloeding heeft, die heeft alleen een STM met PZB.

Paul Lamote|15.03.23|12:42

Fijn dat ERTMS, straks rijdt er nergens nog een trein de grens over.

Ad Vijge|15.03.23|22:50

@ Paul Lamote:
Dat valt alleszins mee.
Al op 3 grensoverschrijdende verbindingen ( 33%)kun je niet meer zonder ETCS , en daar staat het echt niet stil.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Arriva rijdt vanaf eind maart weer treinen naar Duitse Aken | SpoorPro.nl
Arriva Aken

Arriva rijdt vanaf eind maart weer treinen naar Duitse Aken

Een Flirt van op Aachen Hauptbahnhof. Rob Dammers / Wikimedia Commons

Met ingang van maandag 27 maart rijdt Arriva met de RE18 weer door naar station Aken. De treinen vertrekken nog niet vanuit Maastricht maar vanuit Heerlen. De treinen zullen voorlopig op een spoor stoppen waar geen balise ligt. Daardoor wordt er ook geen storing in de communicatie met ERTMS meer veroorzaakt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

3 reacties op “Arriva rijdt vanaf eind maart weer treinen naar Duitse Aken”

A C F Sierts|15.03.23|11:58

@ redactie : ERTMS _is_ de communicatie. De 2e zin onder de kop klopt dus niet, want “storing in de communicatie met de communicatie” slaat nergens op.

Het is veel simpeler: die probleembakens in Aken geven een niet van toepassing zijnde ETCS-opdracht aan de Arriva-trein, gerelateerd aan LZB. De ETCS-apparatuur in de Arrivatrein reageert daar klaarblijkelijk op met een noodstop. Waarschijnlijk komt dit omdat de Arrivatrein geen LZB-treinbeinvloeding heeft, die heeft alleen een STM met PZB.

Paul Lamote|15.03.23|12:42

Fijn dat ERTMS, straks rijdt er nergens nog een trein de grens over.

Ad Vijge|15.03.23|22:50

@ Paul Lamote:
Dat valt alleszins mee.
Al op 3 grensoverschrijdende verbindingen ( 33%)kun je niet meer zonder ETCS , en daar staat het echt niet stil.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.