NS trein

Rover: NS schrapt treinen te makkelijk door personeelstekort

Een passerende NS-trein. FaceMePLS / Wikimedia Commons

De treinreiziger krijgt volgend jaar onnodig veel overlast te verduren, stelt Reizigersorganisatie Rover in een kritisch advies op de dienstregelingsplannen van NS voor 2023. Rover vindt dat de NS te makkelijk kiest voor het schrappen van treinen om de problemen door het personeelstekort op te lossen. Samen met andere consumentenorganisaties schrijft Rover dat de treinmaatschappij veel meer maatregelen kan nemen om de dienstregeling in stand te houden

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Sander van Vliet

Bron: OVPro.nl

Sander van Vliet is verslaggever, journalist en redacteur voor OVPro.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “Rover: NS schrapt treinen te makkelijk door personeelstekort”

Derk Van Dorth|05.10.22|18:59

ETMET is bedacht om zeer grote capaciteit te creëren als treinen niet verlengd kunnen worden, zoals toen bedacht was op Asd-Ehv. Maar wat is de toegevoegde waarde van de 5e en 6e IC tussen Ut en Amf, vlak op de andere, met weinig reizigers? De spits is de laatste 2 jaar door thuiswerken afgevlakt, terwijl in het dal en in het weekeinde kunnen treinen nog verlengd worden. Ik hoop wel dat we terugkeren naar aansluitende kwartierdiensten.

John rdam|05.10.22|22:16

Een professionele monopolist zou op zijn minst moeten zorgen dat er geen
intercity’s van slechts 3 bakken worden ingezet. Al helemaal niet in de verbindingen tussen de Randstad en het noorden en oosten. En zeker niet in de spits. Maar dat gebeurt dus dagelijks. Er is materieel genoeg en tot 6 bakken dubbeldeks en 7 bakken enkeldeks is 1 conducteur (bijna altijd) voldoende. Maar je moet wel je best doen om te puzzelen, voor de klant. In plaats van jammeren dat het zo lastig is.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rover: NS schrapt treinen te makkelijk door personeelstekort | SpoorPro.nl
NS trein

Rover: NS schrapt treinen te makkelijk door personeelstekort

Een passerende NS-trein. FaceMePLS / Wikimedia Commons

De treinreiziger krijgt volgend jaar onnodig veel overlast te verduren, stelt Reizigersorganisatie Rover in een kritisch advies op de dienstregelingsplannen van NS voor 2023. Rover vindt dat de NS te makkelijk kiest voor het schrappen van treinen om de problemen door het personeelstekort op te lossen. Samen met andere consumentenorganisaties schrijft Rover dat de treinmaatschappij veel meer maatregelen kan nemen om de dienstregeling in stand te houden

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Sander van Vliet

Bron: OVPro.nl

Sander van Vliet is verslaggever, journalist en redacteur voor OVPro.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “Rover: NS schrapt treinen te makkelijk door personeelstekort”

Derk Van Dorth|05.10.22|18:59

ETMET is bedacht om zeer grote capaciteit te creëren als treinen niet verlengd kunnen worden, zoals toen bedacht was op Asd-Ehv. Maar wat is de toegevoegde waarde van de 5e en 6e IC tussen Ut en Amf, vlak op de andere, met weinig reizigers? De spits is de laatste 2 jaar door thuiswerken afgevlakt, terwijl in het dal en in het weekeinde kunnen treinen nog verlengd worden. Ik hoop wel dat we terugkeren naar aansluitende kwartierdiensten.

John rdam|05.10.22|22:16

Een professionele monopolist zou op zijn minst moeten zorgen dat er geen
intercity’s van slechts 3 bakken worden ingezet. Al helemaal niet in de verbindingen tussen de Randstad en het noorden en oosten. En zeker niet in de spits. Maar dat gebeurt dus dagelijks. Er is materieel genoeg en tot 6 bakken dubbeldeks en 7 bakken enkeldeks is 1 conducteur (bijna altijd) voldoende. Maar je moet wel je best doen om te puzzelen, voor de klant. In plaats van jammeren dat het zo lastig is.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.