Een trein van Arriva, foto: ANP

ILT: begeleiding machinisten door Arriva schiet tekort

Arriva is tekortgeschoten in het beoordelen van de vakbekwaamheid en ervaring van machinisten die zij inhuurt of overneemt van een andere spoorwegonderneming. Dit concludeert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in een onderzoek naar de selectie, opleiding en begeleiding van machinisten van Arriva. Aanleiding voor het onderzoek is een incident in september 2016 waarbij een machinist van Arriva door een rood sein reed bij Uithuizermeeden en op een geopende spoorwegovergang tot stilstand kwam.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ILT: begeleiding machinisten door Arriva schiet tekort | SpoorPro.nl
Een trein van Arriva, foto: ANP

ILT: begeleiding machinisten door Arriva schiet tekort

Arriva is tekortgeschoten in het beoordelen van de vakbekwaamheid en ervaring van machinisten die zij inhuurt of overneemt van een andere spoorwegonderneming. Dit concludeert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in een onderzoek naar de selectie, opleiding en begeleiding van machinisten van Arriva. Aanleiding voor het onderzoek is een incident in september 2016 waarbij een machinist van Arriva door een rood sein reed bij Uithuizermeeden en op een geopende spoorwegovergang tot stilstand kwam.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.