Iedere 15 minuten een trein tussen Leiden en Utrecht, wat moest er gebeuren?

Reizigers tussen Leiden en Utrecht profiteren sinds maandag in de spits van een kwartiersdienst tussen beide steden. Welke infrastructurele aanpassingen waren nodig om dit mogelijk te maken?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Iedere 15 minuten een trein tussen Leiden en Utrecht, wat moest er gebeuren?”

Victor Bax|14.12.21|11:20

Ooit was bedacht dat er bij Zoeterwoude Rijndijk, bij het Siemens gebouw langs de N11, een station zou komen. Is dat idee een dood gestorven? Het zou een mooie, potentiële P&R-plaats kunnen zijn om mensen naar de Leidse binnenstad te kunnen brengen, per trein natuurlijk.
Er was genoeg budget om de Rijnlandroute te bouwen, met vette kostbare tunnel. Het OV komt er weer bekaaid vanaf.

Kees Boer|26.12.21|12:04

IK zou het toch toejuichen dat er meerpasseerplekken komen en blijf het jammer vinden dat het project Rijn Gouwe Lijn niet is doorgezet zoals stations Zoeter- en Hazerswoude,de Zweedse tram ;tenslotte was er voor dat project geld beschikbaar gesteld

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.