ICE-S

DB hogesnelheidstesttrein trekt Siemens-rijtuig tijdens meetrit

ICE-S. Bron: Deutsche Bahn

De hogesnelheidstesttrein ICE-S van DB Systemtechnik heeft afgelopen weekend tussen Nuremberg en ingolstadt meetritten uitgevoerd. De meetritten met een snelheid van 360 kilometer per uur werden in opdracht van Siemens Mobility uitgevoerd.

De ICE-S testtrein reed met een rijtuig van de nieuwe Siemens Velaro Novo-trein in het midden. De experts van DB Systemtechnik beproefden onder meer de krachtoverbrenging van de carrosserie naar de rails.

Veiligheidsmaatregelen en vergunningen

Rijden met een snelheid van 360 kilometer per uur kan alleen met speciale veiligheidsmaatregelen en vergunningen en kan uitsluitend ’s nachts gebeuren, als de laatste reguliere trein het traject heeft verlaten. “De testen waren succesvol en ze laten zien wat onze collega’s in de systeemtechniek met hun expertise kunnen bereiken”, schrijft Daniela Gerd tom Markotten, bestuurslid bij Deutsche Bahn op LinkedIn.

Meetritten met de ICE-S van DB Systemtechnik
DB Systemtechnik beproefde onder meer de krachtoverbrenging van de carrosserie naar de rails van de Siemens-rijtuigen.


Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Hendriëlle de Groot

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.