
DB hogesnelheidstesttrein trekt Siemens-rijtuig tijdens meetrit
De hogesnelheidstesttrein ICE-S van DB Systemtechnik heeft afgelopen weekend tussen Nuremberg en ingolstadt meetritten uitgevoerd. De meetritten met een snelheid van 360 kilometer per uur werden in opdracht van Siemens Mobility uitgevoerd.
De ICE-S testtrein reed met een rijtuig van de nieuwe Siemens Velaro Novo-trein in het midden. De experts van DB Systemtechnik beproefden onder meer de krachtoverbrenging van de carrosserie naar de rails.
Veiligheidsmaatregelen en vergunningen
Rijden met een snelheid van 360 kilometer per uur kan alleen met speciale veiligheidsmaatregelen en vergunningen en kan uitsluitend ’s nachts gebeuren, als de laatste reguliere trein het traject heeft verlaten. “De testen waren succesvol en ze laten zien wat onze collega’s in de systeemtechniek met hun expertise kunnen bereiken”, schrijft Daniela Gerd tom Markotten, bestuurslid bij Deutsche Bahn op LinkedIn.

Lees ook:
- Monopoliecommissie: brengt scheiding aan tussen DB’s infrastructuur en operatie
- Europese Commissie keurt Duits steunpakket voor spoor goed
- Europese goedkeuring voor verhoging van compensatie voor spoorgebruik Duitsland
- Duitsland wil vergoeding spoorgebruik opnieuw verlagen
- Spoororganisaties willen splitsing Deutsche Bahn
U las zojuist één van de gratis premium artikelen.
Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en
krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?