Arriva, station Zwolle

Extra treinstel voor spoorverbinding Zwolle-Emmen

ProMedia Group

Gedeputeerde Staten van Drenthe en Overijssel investeren in een extra treinstel en de verbetering van de dienstregeling op de spoorlijn tussen Zwolle en Emmen. Dit Blauwnet-traject is zo populair dat er meer capaciteit nodig is om het groeiend aantal reizigers te vervoeren. Het extra treinstel gaat vanaf december 2019 in de spits rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

6 reacties op “Extra treinstel voor spoorverbinding Zwolle-Emmen”

Michel van Rijnberk|23.05.19|14:53

Belachelijk dat de provincies dit treinstel betalen. Laat Arrival daylt lekker zelf doen. Hoezo concurrentievervalsing….

Michel van Rijnberk|23.05.19|14:55

Waarom betaalt de provincie, lees burger, dit en Arriva zelf niet? Arriva schrijft toch in op een aanbesteding? Dit noem ik dus concurrentievervalsing!!! Laag inschrijven en dan als er meer capaciteit nodig is, de hand ophouden bij de provincie. Ben benieuwd of de NS dit ook voor elkaar zou krijgen….

Joris van de Wijgert|24.05.19|07:58

Dit is geen concurrentievervalsing. Arriva heeft zich ingeschreven op basis van de reizigersaantallen die de provincie doorgeeft. Als de reizigersaantallen gigantisch groeien (en daar is hier sprake van), dan is niet Arriva maar de concessieverlener de verantwoordelijke om te zorgen voor extra materieel (of geld voor Arriva om hen het materieel te laten kopen).

Peter Janssen|25.05.19|21:16

Het gaat al om een bestaand treinstel. De verongelukte trein bij Dalfsen hebben ze weer opgeknapt.

Eric Horst|28.05.19|16:50

Nu nog wat meer aandacht voor het heractiveren van het traject Emmen-Veendam,zo ontstaat er eindelijk een alternatief voor het traject Zwolle-Groningen.

Marc Busio|29.05.19|12:33

Het traject Zwolle-Emmen kan nooit een alternatief worden voor Zwolle-Groningen. De reistijd naar Emmen is nu gelijk aan die naar Groningen, daar komt nog eens drie kwartier bij voor de verlenging Emmen-Groningen. De regionale treinen die er rijden hebben bij lange na niet de vervoerscapaciteit als de NS-treinen die tussen Zwolle en Groningen rijden. De huidige investering in de spoorverdubbeling bij Zwolle is dan ook veel nuttiger dan een enkelsporig lijntje tussen Emmen en Veendam.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Extra treinstel voor spoorverbinding Zwolle-Emmen | SpoorPro.nl
Arriva, station Zwolle

Extra treinstel voor spoorverbinding Zwolle-Emmen

ProMedia Group

Gedeputeerde Staten van Drenthe en Overijssel investeren in een extra treinstel en de verbetering van de dienstregeling op de spoorlijn tussen Zwolle en Emmen. Dit Blauwnet-traject is zo populair dat er meer capaciteit nodig is om het groeiend aantal reizigers te vervoeren. Het extra treinstel gaat vanaf december 2019 in de spits rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

6 reacties op “Extra treinstel voor spoorverbinding Zwolle-Emmen”

Michel van Rijnberk|23.05.19|14:53

Belachelijk dat de provincies dit treinstel betalen. Laat Arrival daylt lekker zelf doen. Hoezo concurrentievervalsing….

Michel van Rijnberk|23.05.19|14:55

Waarom betaalt de provincie, lees burger, dit en Arriva zelf niet? Arriva schrijft toch in op een aanbesteding? Dit noem ik dus concurrentievervalsing!!! Laag inschrijven en dan als er meer capaciteit nodig is, de hand ophouden bij de provincie. Ben benieuwd of de NS dit ook voor elkaar zou krijgen….

Joris van de Wijgert|24.05.19|07:58

Dit is geen concurrentievervalsing. Arriva heeft zich ingeschreven op basis van de reizigersaantallen die de provincie doorgeeft. Als de reizigersaantallen gigantisch groeien (en daar is hier sprake van), dan is niet Arriva maar de concessieverlener de verantwoordelijke om te zorgen voor extra materieel (of geld voor Arriva om hen het materieel te laten kopen).

Peter Janssen|25.05.19|21:16

Het gaat al om een bestaand treinstel. De verongelukte trein bij Dalfsen hebben ze weer opgeknapt.

Eric Horst|28.05.19|16:50

Nu nog wat meer aandacht voor het heractiveren van het traject Emmen-Veendam,zo ontstaat er eindelijk een alternatief voor het traject Zwolle-Groningen.

Marc Busio|29.05.19|12:33

Het traject Zwolle-Emmen kan nooit een alternatief worden voor Zwolle-Groningen. De reistijd naar Emmen is nu gelijk aan die naar Groningen, daar komt nog eens drie kwartier bij voor de verlenging Emmen-Groningen. De regionale treinen die er rijden hebben bij lange na niet de vervoerscapaciteit als de NS-treinen die tussen Zwolle en Groningen rijden. De huidige investering in de spoorverdubbeling bij Zwolle is dan ook veel nuttiger dan een enkelsporig lijntje tussen Emmen en Veendam.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.