Foto: Marina Kemp

Steeds meer interesse voor lorrie die beginnende spoorstaafschade meet

EC Lorrie van Asset Insight in actie Foto: Marina Kemp

Hoe eerder minuscule scheurtjes in spoorstaven ontdekt worden, hoe sneller ze hersteld kunnen worden. Zijn ze eenmaal te diep, dan is vernieuwen nog de enige optie. Wervelstroommetingen of Eddy Current-metingen zijn een prima hulpmiddel om beginnende scheurvorming op te sporen, maar de metingen zijn soms onnauwkeurig of erg arbeidsintensief. Asset Insight ontwikkelde een meetinstrument voor light- en heavyrail dat niet alleen accuraat is, maar ook snel. De Eddy Current Lorrie meet wervelstromen met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur. Verschillende spooraannemers en vervoerders hebben inmiddels al metingen laten verrichten, waaronder GVB.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Steeds meer interesse voor lorrie die beginnende spoorstaafschade meet | SpoorPro.nl
Foto: Marina Kemp

Steeds meer interesse voor lorrie die beginnende spoorstaafschade meet

EC Lorrie van Asset Insight in actie Foto: Marina Kemp

Hoe eerder minuscule scheurtjes in spoorstaven ontdekt worden, hoe sneller ze hersteld kunnen worden. Zijn ze eenmaal te diep, dan is vernieuwen nog de enige optie. Wervelstroommetingen of Eddy Current-metingen zijn een prima hulpmiddel om beginnende scheurvorming op te sporen, maar de metingen zijn soms onnauwkeurig of erg arbeidsintensief. Asset Insight ontwikkelde een meetinstrument voor light- en heavyrail dat niet alleen accuraat is, maar ook snel. De Eddy Current Lorrie meet wervelstromen met een snelheid van maximaal 20 kilometer per uur. Verschillende spooraannemers en vervoerders hebben inmiddels al metingen laten verrichten, waaronder GVB.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.