Traxx-locomotief met rijtuigen voor HSL

Nog veel te verbeteren op hogesnelheidslijn

Bron: NS

Het ziet ernaar uit dat de NS in 2018 net als in 2017 de afgesproken reizigerspunctualiteit van 82,1 procent op de hogesnelheidslijn gaat halen. Daar staat wel tegenover dat nog een aanzienlijk deel van de HSL-treinen is uitgevallen. Het personeel op de HSL-lijn ziet nog veel knelpunten die opgelost moeten worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

2 reacties op “Nog veel te verbeteren op hogesnelheidslijn”

John rdam|27.12.18|12:22

NS registreert natuurlijk alleen de punctualiteit van reizigers die de reis inderdaad aanvangen en dan vertraging oplopen. Maar de reizigers die op basis van het zoveelste bericht dat er weer eens een trein gestrand is een uur later van huis gaan of dan maar de auto pakken zitten daar natuurlijk niet bij. Mijn ervaring is dat op R’dam – Eindhoven en R’dam – Brussel de trein een volstrekt onbetrouwbaar vervoermiddel is geworden, wat ik dus bij voorkeur mijd. Toch komt NS er weer mee weg…..

Hans Slobbe|27.12.18|13:07

John rdam
En hoe gaat het als U per auto reist.
Geen enkele vertraging zeker.
Zeker naar Brussel niet, toch?
Nee, de auto is een volstrekt betrouwbaar vervoermiddel.
Natuurlijk kan en moet het beter, maar veel zaken liggen niet echt aan NS maar aan de baan.
Maar NS krijgt de schuld.
Overigens, hoe vaak heeft U per trein gereisd?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nog veel te verbeteren op hogesnelheidslijn | SpoorPro.nl
Traxx-locomotief met rijtuigen voor HSL

Nog veel te verbeteren op hogesnelheidslijn

Bron: NS

Het ziet ernaar uit dat de NS in 2018 net als in 2017 de afgesproken reizigerspunctualiteit van 82,1 procent op de hogesnelheidslijn gaat halen. Daar staat wel tegenover dat nog een aanzienlijk deel van de HSL-treinen is uitgevallen. Het personeel op de HSL-lijn ziet nog veel knelpunten die opgelost moeten worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , , ,

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

2 reacties op “Nog veel te verbeteren op hogesnelheidslijn”

John rdam|27.12.18|12:22

NS registreert natuurlijk alleen de punctualiteit van reizigers die de reis inderdaad aanvangen en dan vertraging oplopen. Maar de reizigers die op basis van het zoveelste bericht dat er weer eens een trein gestrand is een uur later van huis gaan of dan maar de auto pakken zitten daar natuurlijk niet bij. Mijn ervaring is dat op R’dam – Eindhoven en R’dam – Brussel de trein een volstrekt onbetrouwbaar vervoermiddel is geworden, wat ik dus bij voorkeur mijd. Toch komt NS er weer mee weg…..

Hans Slobbe|27.12.18|13:07

John rdam
En hoe gaat het als U per auto reist.
Geen enkele vertraging zeker.
Zeker naar Brussel niet, toch?
Nee, de auto is een volstrekt betrouwbaar vervoermiddel.
Natuurlijk kan en moet het beter, maar veel zaken liggen niet echt aan NS maar aan de baan.
Maar NS krijgt de schuld.
Overigens, hoe vaak heeft U per trein gereisd?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.