V250, Fyra, AnsaldoBreda

ILT: keuringsinstanties onvoldoende onafhankelijk bij certificeren treinen

Bedrijven die als erkende keuringsinstantie nieuwe treinen keuren en certificeren, stellen zich niet onafhankelijk genoeg op tegenover de fabrikanten. Ze voldoen wel aan de wettelijke eis dat ze onafhankelijk en onpartijdig zijn, maar om tijd en geld voor hun opdrachtgevers te besparen maken ze niet altijd de juiste keuzes. Dat blijkt uit onderzoek door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “ILT: keuringsinstanties onvoldoende onafhankelijk bij certificeren treinen”

Henk Angenent|27.11.18|23:13

ILT? Dat is toch de organisatie die bekend staat om de “papieren goedkeuring” van de Fyra V250? ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.