Een Flirt 3-trein Keolis in Amersfoort, foto: Roel Hemkes/Flickr

Directeur Rail Keolis: materieelkeuze Kamperlijn was al langer bekend

Het was al in juni 2015 bekend dat Keolis met Flirt 3-treinen zou gaan rijden op de spoortrajecten Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. ProRail had daarom voor de start van de werkzaamheden kunnen weten dat de vervoerder met dit treintype over deze spoorlijnen zou gaan rijden. Daarmee reageert directeur Rail en Ondersteuning Emile Broersma van Keolis op uitspraken van ProRail-topman Pier Eringa in de Stentor.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Directeur Rail Keolis: materieelkeuze Kamperlijn was al langer bekend”

Marc Busio|26.07.18|12:16

Het provinciebestuur van Overijssel zal de buik wel vol hebben van het elektrificatie-project van deze twee spoorlijntjes. Ook de provincie Limburg heeft de elektrificatie van twee spoorlijnen in gang gezet. Ze weten daar dus wat hen te wachten staat. Op de lijn Heerlen-Herzogenrath zal het de grensoverschrijding wel zijn die voor veel malheur gaat zorgen. Op de Maaslijn zijn de plannen al aangepast om de kosten binnen de perken te houden, met ongetwijfeld gevolgen voor het eindresultaat.

Eduard de Jong|26.07.18|12:57

Het is werkelijk stuitend en beschamend hoe Eringa de aandacht voor de manifeste incompetentie van ProRail probeert af te leiden en zijn eigen straatje, dat wil zeggen het straatje van ProRail wil schoonvegen door de verwijtbaarheid voor de wanprestatie van ProRail bij andere partijen te leggen. ProRail is simpelweg niet bij machte een zijlijntje van krap 15 kilometer te elektrificeren. Het lagere echelon van ProRail houdt zich uitsluitend bezig met het afschuiven van de schuld op anderen.

Corry Lieverse|26.07.18|14:43

Pier Eringa zal wel weer wild om zich heen gaan slaan naar aanleiding van bovenstaand bericht.
Zelf heb ik in de regio Kampen; Provincie Overijssel en bij “Den Haag” een heel “netwerk” gebouwd door de jaren heen.

DIT zal – vermoed ik – een rechtszaak worden:aangespannen door de Provincie Overijssel;gemeenten Kampen en Zwolle Pier Eringa zelf kan”de oorlog” niet winnen.
Eerst kijken of NA “Zomerreces”actie vanuit welke hoek dan ook zal komen!

“Zonder last”:
Mijn geboortenaam Corry Hoekman

Ibo De Joode|27.07.18|08:08

En zo kunnen we doorgaan: Al jaren bekend capaciteit Leeuwarden-Sneek van 3 naar 4 treinen per uur. Kan alleen door snelheidsverhoging gehaald worden. Pas kort geleden meldde ProRail: niet mogelijk….bodem te slap. Door Zwolle-Kampen wakker geworden? Woerden-Leiden 2xIC; 2xSpr, ook hier bodem te slap. Bij mijn opleiding in de jaren 60 werd mij dat trouwens al verteld. Leeuwarden-Meppel aantal jaren terug van 3 naar 4, maar ook hier te laat met aanpassen onderstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Directeur Rail Keolis: materieelkeuze Kamperlijn was al langer bekend | SpoorPro.nl
Een Flirt 3-trein Keolis in Amersfoort, foto: Roel Hemkes/Flickr

Directeur Rail Keolis: materieelkeuze Kamperlijn was al langer bekend

Het was al in juni 2015 bekend dat Keolis met Flirt 3-treinen zou gaan rijden op de spoortrajecten Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. ProRail had daarom voor de start van de werkzaamheden kunnen weten dat de vervoerder met dit treintype over deze spoorlijnen zou gaan rijden. Daarmee reageert directeur Rail en Ondersteuning Emile Broersma van Keolis op uitspraken van ProRail-topman Pier Eringa in de Stentor.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Directeur Rail Keolis: materieelkeuze Kamperlijn was al langer bekend”

Marc Busio|26.07.18|12:16

Het provinciebestuur van Overijssel zal de buik wel vol hebben van het elektrificatie-project van deze twee spoorlijntjes. Ook de provincie Limburg heeft de elektrificatie van twee spoorlijnen in gang gezet. Ze weten daar dus wat hen te wachten staat. Op de lijn Heerlen-Herzogenrath zal het de grensoverschrijding wel zijn die voor veel malheur gaat zorgen. Op de Maaslijn zijn de plannen al aangepast om de kosten binnen de perken te houden, met ongetwijfeld gevolgen voor het eindresultaat.

Eduard de Jong|26.07.18|12:57

Het is werkelijk stuitend en beschamend hoe Eringa de aandacht voor de manifeste incompetentie van ProRail probeert af te leiden en zijn eigen straatje, dat wil zeggen het straatje van ProRail wil schoonvegen door de verwijtbaarheid voor de wanprestatie van ProRail bij andere partijen te leggen. ProRail is simpelweg niet bij machte een zijlijntje van krap 15 kilometer te elektrificeren. Het lagere echelon van ProRail houdt zich uitsluitend bezig met het afschuiven van de schuld op anderen.

Corry Lieverse|26.07.18|14:43

Pier Eringa zal wel weer wild om zich heen gaan slaan naar aanleiding van bovenstaand bericht.
Zelf heb ik in de regio Kampen; Provincie Overijssel en bij “Den Haag” een heel “netwerk” gebouwd door de jaren heen.

DIT zal – vermoed ik – een rechtszaak worden:aangespannen door de Provincie Overijssel;gemeenten Kampen en Zwolle Pier Eringa zelf kan”de oorlog” niet winnen.
Eerst kijken of NA “Zomerreces”actie vanuit welke hoek dan ook zal komen!

“Zonder last”:
Mijn geboortenaam Corry Hoekman

Ibo De Joode|27.07.18|08:08

En zo kunnen we doorgaan: Al jaren bekend capaciteit Leeuwarden-Sneek van 3 naar 4 treinen per uur. Kan alleen door snelheidsverhoging gehaald worden. Pas kort geleden meldde ProRail: niet mogelijk….bodem te slap. Door Zwolle-Kampen wakker geworden? Woerden-Leiden 2xIC; 2xSpr, ook hier bodem te slap. Bij mijn opleiding in de jaren 60 werd mij dat trouwens al verteld. Leeuwarden-Meppel aantal jaren terug van 3 naar 4, maar ook hier te laat met aanpassen onderstations.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.