Freestrein Schweerbau

Nieuwe technologie schaaft en freest rails in wissels in één bewerkingsgang

In vijf jaar tijd is een nieuwe technologie van spooronderhoudsbedrijf Schweerbau om rails in wissels te bewerken met behulp van mobiel frezen gemeengoed geworden op het Duitse spoor. De vier speciale freestreinen die het bedrijf hiervoor inmiddels heeft gebouwd om wissels in goede conditie te houden, worden het hele jaar door gebruikt in opdracht van Deutsche Bahn. “We hopen ze in de toekomst ook buiten Duitsland in te zetten”, zegt Maurice Verheijen, directeur internationale markt bij Schweerbau.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

1 reactie op “Nieuwe technologie schaaft en freest rails in wissels in één bewerkingsgang”

Henk Derksen|01.02.18|12:21

Deze machines van het fabrikaat Linzinger bestaan al veel langer, en zijn een veel betere oplossing voor het herprofileren van de spoorstaven dan het slijpen met de speno trein, ruim 10 jaar geleden hebben wij(spooraannemer) al onderzoek gedaan naar frezen en aansluitend fijnslijpen. (rapport beschikbaar)
Prorail wilde er niet aan vanwege het “”herenaccoord”” met de spooraannemers.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe technologie schaaft en freest rails in wissels in één bewerkingsgang | SpoorPro.nl
Freestrein Schweerbau

Nieuwe technologie schaaft en freest rails in wissels in één bewerkingsgang

In vijf jaar tijd is een nieuwe technologie van spooronderhoudsbedrijf Schweerbau om rails in wissels te bewerken met behulp van mobiel frezen gemeengoed geworden op het Duitse spoor. De vier speciale freestreinen die het bedrijf hiervoor inmiddels heeft gebouwd om wissels in goede conditie te houden, worden het hele jaar door gebruikt in opdracht van Deutsche Bahn. “We hopen ze in de toekomst ook buiten Duitsland in te zetten”, zegt Maurice Verheijen, directeur internationale markt bij Schweerbau.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

1 reactie op “Nieuwe technologie schaaft en freest rails in wissels in één bewerkingsgang”

Henk Derksen|01.02.18|12:21

Deze machines van het fabrikaat Linzinger bestaan al veel langer, en zijn een veel betere oplossing voor het herprofileren van de spoorstaven dan het slijpen met de speno trein, ruim 10 jaar geleden hebben wij(spooraannemer) al onderzoek gedaan naar frezen en aansluitend fijnslijpen. (rapport beschikbaar)
Prorail wilde er niet aan vanwege het “”herenaccoord”” met de spooraannemers.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.