Station Zwolle Stadshagen past in dienstregeling, maar reis duurt langer

Het station Zwolle Stadshagen past in de dienstregeling, maar reizigers tussen Zwolle en Kampen zullen voorlopig langer onderweg zijn. Daarnaast bestaat de kans dat ze hun aansluiting naar Lelystad (via de Hanzelijn naar Amsterdam) zullen missen, omdat de overstaptijd te krap is. Dat is de uitkomst van een gesprek tussen spoorbeheerder ProRail, de provincie Overijssel en gemeenten Zwolle en Kampen. ProRail maakt eind januari bekend wanneer station Zwolle Stadshagen in gebruik wordt genomen op de Kamperlijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Station Zwolle Stadshagen past in dienstregeling, maar reis duurt langer”

Hans van Bemmelen|11.01.18|11:28

zie nergens wat de rijtijd nu is

Frans Appel|11.01.18|12:10

terwijl de oplossing zo simpel is: Alléén stoppen richting Kampen.
Scheelt 10 minuten extra voor de reiziger, maar hij haalt tenminste wel zijn aansluiting.

Evert Pultrum|11.01.18|12:49

Heeft ProRail al eens nagedacht over een tunneltje of traverse op station Zwolle vanaf het perron waar Blauwnet met de Kamperlijn zit, naar de andere perrons? Dit scheelt in minuten…

Herbert Reijmers|17.01.18|10:40

Het spoor van en naar Kampen heeft geen invloed op het andere treinverkeer en kan seperaat worden gebruikt. Dan kun je toch ook de dienstregeling op dit traject aanpassen en de stop op Stadshagen inplannen met de maximale snelheid van 100 KM/uur. Waarom wordt hier niet naar gekeken?

Herbert Reijmers|17.01.18|10:43

Het spoor van Zwolle naar Kampen ligt seperaat van de andere sporen en kan los worden gezien van de dienstregeling op de nadere sporen. Dan kun je toch de dienstregeling voor dit lijntje aanpassen met een stop op Stadshagen. Door er opnieuw naar te kijken en de vertrektijden en aankomsttijden enigzins aan te passen kun je de aansluitingen wel mogelijk maken. Dit moet toch mogelijk zijn?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Station Zwolle Stadshagen past in dienstregeling, maar reis duurt langer | SpoorPro.nl

Station Zwolle Stadshagen past in dienstregeling, maar reis duurt langer

Het station Zwolle Stadshagen past in de dienstregeling, maar reizigers tussen Zwolle en Kampen zullen voorlopig langer onderweg zijn. Daarnaast bestaat de kans dat ze hun aansluiting naar Lelystad (via de Hanzelijn naar Amsterdam) zullen missen, omdat de overstaptijd te krap is. Dat is de uitkomst van een gesprek tussen spoorbeheerder ProRail, de provincie Overijssel en gemeenten Zwolle en Kampen. ProRail maakt eind januari bekend wanneer station Zwolle Stadshagen in gebruik wordt genomen op de Kamperlijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

5 reacties op “Station Zwolle Stadshagen past in dienstregeling, maar reis duurt langer”

Hans van Bemmelen|11.01.18|11:28

zie nergens wat de rijtijd nu is

Frans Appel|11.01.18|12:10

terwijl de oplossing zo simpel is: Alléén stoppen richting Kampen.
Scheelt 10 minuten extra voor de reiziger, maar hij haalt tenminste wel zijn aansluiting.

Evert Pultrum|11.01.18|12:49

Heeft ProRail al eens nagedacht over een tunneltje of traverse op station Zwolle vanaf het perron waar Blauwnet met de Kamperlijn zit, naar de andere perrons? Dit scheelt in minuten…

Herbert Reijmers|17.01.18|10:40

Het spoor van en naar Kampen heeft geen invloed op het andere treinverkeer en kan seperaat worden gebruikt. Dan kun je toch ook de dienstregeling op dit traject aanpassen en de stop op Stadshagen inplannen met de maximale snelheid van 100 KM/uur. Waarom wordt hier niet naar gekeken?

Herbert Reijmers|17.01.18|10:43

Het spoor van Zwolle naar Kampen ligt seperaat van de andere sporen en kan los worden gezien van de dienstregeling op de nadere sporen. Dan kun je toch de dienstregeling voor dit lijntje aanpassen met een stop op Stadshagen. Door er opnieuw naar te kijken en de vertrektijden en aankomsttijden enigzins aan te passen kun je de aansluitingen wel mogelijk maken. Dit moet toch mogelijk zijn?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Een uitgave van ProMedia Group
ProMedia Group
ProMedia Group
Weena 505 B18
3013 AL Rotterdam
Tel: +31 (0)10-2801014
redactie@spoorpro.nl