OM vervolgt bestuurder hoogwerker van treinongeluk Dalfsen

Het Openbaar Ministerie gaat de 23-jarige bestuurder van de hoogwerker vervolgen die 23 februari 2016 een treinongeluk veroorzaakte bij Dalfsen. Bij dit ongeluk kwam de machinist van de passagierstrein van Arriva om het leven en raakten zes mensen gewond. De man wordt verdacht van het veroorzaken van een verkeersongeval met dood en letsel als gevolg.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “OM vervolgt bestuurder hoogwerker van treinongeluk Dalfsen”

general mobil|05.09.17|16:18

Wat ik nu weer lees .
Treurig.
Ten spijt voor de machinist.
Maar en nu weet ik niet de hele situatie.
Maar die had de klap toch ook aan zien komen.
En dan het fijt.
Dat de bestuurder van het voertuig op de hoogte van de dienst regelingen moet zijn.
Te zot voor woorden.
Ik neem aan dat hij er niet voor gesprongen is.
Maar alleen al de uitspraak.
Is al niet nadenken.
Maar waarom niet eerst een gedegen onderzoek.
En dan pas oordelen.
Dat zijn de grootste fouten die men maakt bij een onderzoek.

John Hogaarts|05.09.17|17:08

”quote” Dat de bestuurder van het voertuig op de hoogte van de dienst regelingen moet zijn.
Ook wij als onderhoudsmonteurs werd het er in gestamd dat men nooit en te nimmer mag vertrouwen op de dienstregeling tijdens werkzaamheden, er kan ter aller tijde een trein aankomen. Dit was dus vroeger zo. Nu kan dit niet meer.
Dus hoe kun je aan derden verlangen dat zij de dienstregeling uit hun hoofd weten. Deze hoogwerker had beter in een buitendienststelling naar de overkant gebracht kunnen worden.

Rhido31910|05.09.17|17:35

Jammer dat er een machinist te betreuren was. Ik denk ook zowel in Wouw (weet niet waar dat ligt) als in Dalfsen dat er beter helemaal geen zware en grotere voertuigen op het spoor kunnen komen. Misschien dat er op een aantal voertuigen een dodehoeks spiegel kan komen? Maar niet iedereen realiseert hoe hard de trein kan gaan. Op overwegen waar het te gevaarlijk is zou er beter kritischer naar gekeken moeten worden hoe veilig kun je het maken om op zo’n overweg te kunnen oversteken?

Gerard Munnik|07.09.17|16:56

Is dit nu een probleem voor het spoor of de weg?
Moet het niet zijn “Auto blokkeert spoor” i.p.v. “Trein pakt auto”? Dis overwegen opheffen via budget wegverkeer

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

OM vervolgt bestuurder hoogwerker van treinongeluk Dalfsen | SpoorPro.nl

OM vervolgt bestuurder hoogwerker van treinongeluk Dalfsen

Het Openbaar Ministerie gaat de 23-jarige bestuurder van de hoogwerker vervolgen die 23 februari 2016 een treinongeluk veroorzaakte bij Dalfsen. Bij dit ongeluk kwam de machinist van de passagierstrein van Arriva om het leven en raakten zes mensen gewond. De man wordt verdacht van het veroorzaken van een verkeersongeval met dood en letsel als gevolg.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “OM vervolgt bestuurder hoogwerker van treinongeluk Dalfsen”

general mobil|05.09.17|16:18

Wat ik nu weer lees .
Treurig.
Ten spijt voor de machinist.
Maar en nu weet ik niet de hele situatie.
Maar die had de klap toch ook aan zien komen.
En dan het fijt.
Dat de bestuurder van het voertuig op de hoogte van de dienst regelingen moet zijn.
Te zot voor woorden.
Ik neem aan dat hij er niet voor gesprongen is.
Maar alleen al de uitspraak.
Is al niet nadenken.
Maar waarom niet eerst een gedegen onderzoek.
En dan pas oordelen.
Dat zijn de grootste fouten die men maakt bij een onderzoek.

John Hogaarts|05.09.17|17:08

”quote” Dat de bestuurder van het voertuig op de hoogte van de dienst regelingen moet zijn.
Ook wij als onderhoudsmonteurs werd het er in gestamd dat men nooit en te nimmer mag vertrouwen op de dienstregeling tijdens werkzaamheden, er kan ter aller tijde een trein aankomen. Dit was dus vroeger zo. Nu kan dit niet meer.
Dus hoe kun je aan derden verlangen dat zij de dienstregeling uit hun hoofd weten. Deze hoogwerker had beter in een buitendienststelling naar de overkant gebracht kunnen worden.

Rhido31910|05.09.17|17:35

Jammer dat er een machinist te betreuren was. Ik denk ook zowel in Wouw (weet niet waar dat ligt) als in Dalfsen dat er beter helemaal geen zware en grotere voertuigen op het spoor kunnen komen. Misschien dat er op een aantal voertuigen een dodehoeks spiegel kan komen? Maar niet iedereen realiseert hoe hard de trein kan gaan. Op overwegen waar het te gevaarlijk is zou er beter kritischer naar gekeken moeten worden hoe veilig kun je het maken om op zo’n overweg te kunnen oversteken?

Gerard Munnik|07.09.17|16:56

Is dit nu een probleem voor het spoor of de weg?
Moet het niet zijn “Auto blokkeert spoor” i.p.v. “Trein pakt auto”? Dis overwegen opheffen via budget wegverkeer

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.